livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 11 juni 2022

Sommarmjauktion

Av Mimmi - 11 juni 2022 18:27


Mjau, då är det äntligen dags för sommarmjauktionen! 

Pengarna den här gången går till Livet med jourkatter, som har stått för många sjuka katters vård den senaste tiden. Dessutom har det kommit in flera omgånger kattungar nyligen. Så kassan är lite tomt nu. 

Men det kan vi råda bot på, eller hur? 

Som vanligt kan ni lägga bud här på bloggen som kommentar eller på Favebook i ett särskilt inlägg som Matte gör där med en bild av varje sak. 

Bloggen uppdateras av mig varje kväll med alla aktuella bud. 

Facebookinlägget uppdateras några gånger om dagen och är offentligt, så även ni utan Facebook kan titta in och kolla buden. 

Man klickar helt enkelt på respektive bild för att se buden. 

Plättlätt, om ni frågar mig. 

Matte och jag sätter ett utropspris på alla saker. 

Utropspriset är oftast lägre än inköpspriset. 

Men eftersom det är en välgörenhetsauktion så räknar vi med att ni lägger generösa bud till förmån för katterna! 

Om man vill göra ett fynd så är man på fel ställe. 

Observera att det tillkommer portokostnader till vinsterna. 

Mjauktionen avslutas på lördag 18/6 klockan 18:00. 

Då kör vi igång. 



1) 

Månadens katt är en liten buskatt. Det ser man med en gång. Titta på ögonen! Och på den lilla vampyrtanden... Precis en sådan har jag också. Den har varit en sparbössa en gång i tiden. Men låt er inte luras att stoppa pengar i slitsen - den saknar nämligen bottenplattan och kommer bara att skita ut dem direkt! En ganska enastående busunge, om ni frågar mig. 

Målad porslin, 23 cm hög. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




2) 

En helt annan typ av katt är den här som sitter på en t-shirt. Betydligt mer tillbakalutat och inget bus så långt ögat kan nå. Lite som Matte. Lite rund och bekväm i kroppen men hjärtat är det inget fel på... 

Det står XL i t-shirten men Matte säger att den inte är större än M-L kanske. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




3) 

Den här katten är rätt stillsam men mycket fokuserat. Teckning av Charlotte Nicolin. Väldigt vackert kort med medföljande kuvert. Men den blir också enastående fint i en ram. 

12*17 cm. 

Utropspris: 45 kronor. 


 




4) 

Här kommer det katter i dubbelpack. En till varje öra. Det är riktiga sommarörhängen, säger Matte. Men enligt mig kan man ha dem örat... eh, året runt. Nickelfri och hantgjorda. Några av de vakraste örhängen jag har sett faktiskt. 

Diameter på ringen är 3,5 cm. Kroken tillkommer. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




5) 

Naturligtvis har vi och så med några kökskatter, som är duktiga att hjälpa till i köket och slicker upp allt spill mycket snabbt. Hela nio stycken på en enda disktrasa! Passa på och sätt tassarna på den... 

Utropspris: 35 kronor. 


 




6) 

Även dessa katter trivs i köket. Men även på barnkalas eller en bjudning. De är alltid hungriga och spetsar gärna frukt, ost, korvbitar och liknande. Speciellt smidig när man äter lite kladdig småplock utan att få något på fingrarna. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




7) 

Och apropå servering: det finns nog knappt några finare tallrikar än dessa ur serien "Meet My Kittens". 

Av mycket fint porslin och med upphängning på baksidan om man vill ha dem på väggen. Den här lilla kattungen är helt bedårande. Den kunde lika gärna ligga i en korg hemma hos Livet med jourkatter, eller hur? 

Diameter 17 cm. 

Utropspris: 99 kronor. 


 




8) 

Ännu en underbar tallrik ur serien med en söt kattunge bland smultron. 

Av mycket fin porslin och med upphängning på baksidan. 

Diameter 17 cm. 

Utropspris: 99 kronor. 


 




9) 

Detta är sista tallriken ur serien som vi kan erbjuda. Söt som socker.

Av fin porslin och med upphängning på baksidan. 

Diameter 17 cm. 

Utropspris : 99 kronor. 


 




10) 

Om du vill visa din servicepersonal hur mycket du tycker om dem så kan du buda på detta halsband. En tass i ett hjärta säger allt om din tvåbening är bra på att öppna burkar och att klia på rätt ställe i en halvtimme, eller hur? 

Halsband ca 40 cmlång. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




11) 

Något som man alltid behöver är pappersservetter. Speciellt pappersservetter med katter på. Det är lite lyx i vardagen, säger Matte. 

Här kan jag erbjuda ett 20-pack med tryck av den kaxiga Pluto-katten. Den kommer att förgylla din sommar. 

Utropspris: 45 kronor. 


 




12) 

Och till slut kan ni buda på ett kattyg. Ett kraftigt tyg som fungerar fint för kuddar eller väskor. Matte hade tänkt att göra något med det. För länge sedan. Men det blev aldrig av. Så jag tycker att det är lika bra att den får användning i en mjauktion. 

80*90 cm, eller fem katthuvuden lång och fyra och en halv katthuvuden bred. Vem vill inte ha fler än 20 katthuvuden till förfogande? 

Utropspris: 95 kronor. 


 



Och det var allt för den här gången. 

Nu ser jag fram emot era bud. 

Mjau! 



 
 
Ingen bild

Robin

11 juni 2022 23:19

Min matte bjuder 150 kronor för tyget!

Mimmi

12 juni 2022 00:11

Mjau, jag såg att din matte höjde budet på Facebook eftersom det redan fanns ett bud på 150 kr.
Nospussar

 
Ingen bild

Cornelia

12 juni 2022 04:54

Go morron, budar 200kr för nr 9!
Buffelibuff C

Mimmi

12 juni 2022 08:22

Mjausig tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Sverker

12 juni 2022 11:05

Kuckeliku och mjau.
Matte behöver servetter, så hon kan torka mig och mina fruar om näbben.
Jag budar 100 kr för nr 11, de fina servetterna.
Jag återkommer säkert om fler bud, när jag hinner. Jag är på väg ut att krafsa i gräset just nu.

Mimmi

12 juni 2022 11:35

Mjausig tack för ditt bud! Hoppas att krafsandet blir till belåtenhet.

 
Ingen bild

Björn

12 juni 2022 21:34

Nr. 3 är väldigt vacker. 75:- bjudet!

Mimmi

12 juni 2022 21:47

Mjausig tack för ditt bud!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 25 april 21:03


Mjau, nu är det dags att säga GRATTIS till vinnarna. Naturligtvis var Matte sen med att plocka fram förpackningar och väga och kolla porto. Och naturligtvis måste de flesta tavlor packas extra noga för att inte gå sönder. Till slut har hon ko...

Av Mimmi - Onsdag 24 april 21:20


Mjau, nu är det sista chansen att lägga tassarna på en av de fina tavlorna i mitt galleri. På torsdag klockan 20 är det för sent. Sista chansen att erövra ett av dessa underbara mästerverk att förgylla ditt hem. Här kommer sista uppdateringen...

Av Mimmi - Tisdag 23 april 20:51


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mitt pop-up-galeri. Sedan stängs den imaginära lokalen. Inget varar för evigt. Speciellt inte en mjauktion. Eller en godisbit... Men ni kanske vill veta budläget? 1) 200 kr, Malte 2) 250 kr, Åsa ...

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards