livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 18 april 2022

Grattis till vinnarna

Av Mimmi - 18 april 2022 18:56


Mjau, då var det dags att gratulera vinnarna i mjauktionen.
Grattis alla fina katter och tvåbeningar som hjälper mig att hjälpa!
Matte har precis gjort sitt jobb och letat fram förpackningar och vägt och räknat ut portokostnader.
Grattis säger vi till:
1) 250 kr, Cornelia + 66 kr porto
2) 100 kr, Christina + 13 kr porto
3) 300 kr, Suz + 13 kr porto
4) 120 kr, Alice + 26 kr porto
5) 75 kr, Allan+ 52 kr porto
6) 300 kr, Smiley +57 kr porto
7) 50 kr, Robin + 13 kr porto
8) 260 kr, Allan
9) 300 kr, Smiley
10) 400 kr, Tommi + 13 kr porto
11) 250 kr, Sven
12) 85 kr, Allan
Dessutom har Björn bidragit med 200 kronor!
Stort tack till alla er.
Nu är det alltså bara att sätta på Swish.
Och som vanligt går det alldeles utmärkt att runda upp betalningen till förmån för katterna!
Jag sitter här redo för att räkna pengarna.
Mjau!

 
 
Ingen bild

Robin

18 april 2022 22:01

Vann jam?!? Men oj!!! Nu blir matte jamarglad... tassar iväg pengarna nu på direkten, medan hon är ute med hunden. Kuuurrrrrr!

Mimmi

18 april 2022 22:21

Mjau, grattis till vinsten! Eftersom vi inte har någon brevlåda på flera kilometer så postas den på torsdag.
Se till att inte den långtandade valpen får tag i den bara ...
Nospussar

 
Ingen bild

T

19 april 2022 06:11

Mjau, matte blev så glad att hon vann necessären och det blev jag också. Ingen brådska att skicka den, för vi får post varannan dag nu för tiden. Matte säger att hon inte märker någon skillnad mer än när post som hon ibland kan väntas komma på fredagen inte kommer till brevlådan förrän på måndagen.
Nospuss

Mimmi

19 april 2022 08:55

Mjau, den postas nog på torsdag av hemtjänsten.
Sedan vet man aldrig hur länge posten dribblar runt med den...
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Tisdag 14 maj 21:53


Mjau, om ni frågar mig så kan man aldrig vara för nära. Närheten mellan två varelser som älskar varandra är mycket vacker. Man kan visa mycket kärlek genom kroppskontakt. Och jag vill visa Matte min kärlek många gånger varje dag. Även när j...

Av Mimmi - Måndag 13 maj 21:51


Mjau, idag har Matte planerat penseerna. Hon trotsade sin onda finger men tejpade den ordentligt så att det inte skulle komma jord i såret. Och hon avböjde alla mina erbjudanden om hjälp. Naturligtvis höll jag mig ändå ganska nära, redo att g...

Av Mimmi - Söndag 12 maj 17:58


Mjau, idag har Matte verkligen drivit saker på sin spets. Hon var ganska groggy efter gårdagen. Men hon gick i alla fall upp för att äta frukost. När hon sedan skulle ställa disken i maskinen så lyckades hon på något sätt att få in en gaffels...

Av Mimmi - Lördag 11 maj 21:38


Mjau, idag försvann Matte i flera timmar. När hon slutligen kom hem hade hon äntligen med sig penseer. Och något mycket konstigt. Jag blev både skeptisk och nyfiken. Men eftersom jag även jobbar som doft-kontrollant så var jag naturligtvis ...

Av Mimmi - Fredag 10 maj 21:01


Mjau, jag är ett plåster på Matte idag. Igen. Jag brukar vara det åtminstone ett par gånger i veckan. Jag måste ju visa Matte hur mycket jag älskar henne. Ibland räcker det helt enkelt inte med gos och pussar och buffar och ligga nära. Då...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards