livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 12 april 2022

Av Mimmi - 12 april 2022 19:00


Mjau, då är det dags för en riktigt fin påskmjauktion! 

Matte och jag har plockat fram hela 12 tjusiga "påskägg" som jag auktionerar ut till förmån för hemlösa katter. 

Den här gången går pengarna till Hemlösa katter i nöd. 

Vi gör som vanligt. 

Ni kan lägga bud här på bloggen som kommentar eller på Facebook i ett speciellt inlägg med alla bilder (Mimmi Hittekatt) 

Kom ihåg att skriva numret på objektet också för att undvika missförstånd - Matte har ett medfött talang för missförstånd och förvirring... 

Mjauktionen avslutas på måndag 18/4 klockan 18:00. 

Observera att vinnarna står för frakten för att få sin vist hemskickat. Men Matte är bra på att få fram billigaste sättet. 

Alla pengar från mjauktionen går oavkortat till Hemlösa katter i nöd. 

Men nu kör vi igång. Här är mina påskägg till er: 



1) 

Först ut är månadens katt som heter Rosa. Fast hon är vit. Det är lite förvirrande, tycker jag. Men som ni kanske ser så har hon namnlapp där det står att hon heter Rosa. Ljung i efternamn. Så då är det väl så. Hur som helst är hon en trevlig liten kattjej som gör sig fint på vilken hylla som helst. Hon är rätt så förnöjsam och kräver inga speciella omsorger. 

Vit porslin, 6*8*9,5 cm. 

Utgångspris: 75 kronor. 


 




2) 

Runt Påsken börjar man få vårkänslor. Lite som de här två katterna på en disktrasa. Fast det är nog lite synd om dem om de slutar sina dagar i en diskbalja. I alla fall om du frågar mig. Det är upp till dig att rädda dom! 

Utgångspris: 35 kronor 


 




3) 

Om du vill pigga upp dina blomkrukor eller ge stöd åt några plantor så finns det två hemlösa katter här som vill flytta tillsammans. Träkroppar på metallpinne - vårens nya ras! Med dem i krukan gör det ingenting om du glömmer att vattna, för du kommer ändå bara att titta på katterna. 

15 cm upp till svansspetsen. Du bestämmer själv om de ska till synes gå på kanten eller svävar högre upp i luften. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




4) 

Apropå balanserande och svävande katter - den här katten ser verkligen ut att trivas i äppelträdet. Eller hur? Om det hade varit jag som satt där i trädet så hade jag nog med ett väl vald äpple kastat omkull den där fjäderkottletten nere i vänstra hörnet... 

Matte säger att det här är en grytlapp, en riktigt stor sådan. Jag tycker att det ser ut som en tavla i tyg. 

Den är i alla fall 25*25 cm och enfärgat på baksidan. 

Utropspris: 85 kronor. 





5) 

En katt som definitivt svävar är den här lilla katten som sitter på en måne. Jag undrar verkligen hur det skulle kännas att sitta på nymånen långt upp på himlen. Fast jag gillar nog bättre att sitta på balkongen och njuta av solen, ärligt talat.

Men det här är ett smycke för en kattägare som älskar sin katt till månen och tillbaka. 

Katten är 1,5 cm och månen är nästan 2 cm. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




6) 

Ett helt annan sorts smycket är den här armbanduren. Den visar med all tydlighet hur många mål mat och mellanmål en aktiv katt behöver! Tre måltider och fyra mellanmål. Det finns väl ingen som skulle ifrågesätta det? Armbandet är 19 cm lång och fungerar därmed även på en vuxen som är barnslig förtjust i katter. Det är alltid dags att mata katten! 

Utropspris: 65 kronor. 


 




7) 

Tycker ni om att läsa? Oavsett om boken handlar om katter eller ej så är det aldrig fel med ett bokmärke med katt på. Det här är en reäl en i linnetyg som är förstärkt på insidan. Hela 25 cm lång. 

Och bommeln längst upp kan ni använda för att avleda katten om den inte låter er läsa ifred... 

Utropspris: 50 kronor. 


 




8)

Snart blir det varmare. Och då lär man bli törstig. Lyllos den som då har en vattenflaska med kattmönster på! Vattnet kommer aldrig att smaka lika gott som ur den här flaskan. Jag lovar! 

Höjd 21 cm och diameter 6 cm. Lätt att ta med sig i handtaget. Oemotståndlig söt. 

Utropspris: 85 kronor. 


 




9)

Inte allt i mina mjauktioner är sprillans nytt som ni vet. Men äldre saker har en speciell charm. 

Som detta lilla fat från Villeroy & Boch. Katten som jagar råttan. Märkt av tidens tand. Men kvalitet håller för evigt. Och allt med en katt på är ju vackert, eller hur? 

Mått ca 19*14 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




10) 

Man kan aldrig ha för många små väskor. Den här söta lilla väskan eller nessesären har kattmönster utanpå och tassmönster innuti. Stängs med dragkedja och passar purrfekt till alla små saker som man annars aldrig kan hitta i väskan. Som läppbalsam, halstabletter, näsdukar... Eller varför inte kattgodis? 

Bredd 17 cm, höjd 14 cm. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




11) 

Behöver ni något nytt hemma på väggen? Sätt upp en kattavla. Den hät till exempel. Söt som socker är den vita katten i ett hav av förgätmigej. Eller så ger man bort den till någon som funderar på att skaffa sommarkatt... 

21*17 cm är ramen. 

Utropspris: 45 kronor. 


 




12) 

Vi rundar av mjauktionen med dessa fina inplastade små varningsskyltar. Ibland måste man ju faktiskt sätta ned tassen. Eller kräva respekt. Eller hur? Man ska aldrig underskatta en katt! 

Mått 15*11 cm. Enkelt att tejpa dit det behövs. 

Utropspris: 50 kronor. 


 



Och det hät var alla påskägg. 

Nu kan ni välja och vraka. 

Det finns nog något för alla. 

Jag ser fram emot era bud. 

Mjau! 



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards