livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 4 april 2022

Av Mimmi - 4 april 2022 21:00


Mjau, idag läste Matte något i tidningen Kattlivet som upprörde både henne och mig väldigt mycket.
Det handlade om katters klösande och där stod det att en vanlig orsak till att lämna bort en katt var för att den klöste på fel ställe.
På riktigt?
Då hade jag legat risigt till i ett annat hem.
Och det fanns en potentiell risk även hos Matte.
För två år innan jag kom, såg och segrade hade Matte separat och för första gången köpt en ny soffa.
Tidigare hade hon bara haft väl begagnade soffor som behövde täckas över med stora filtar.
Matte njöt av soffan och den var nästan som ny när jag gjorde entré.
Hon hade nog hoppats att jag inte skulle klösa på soffan och hon hade förstås köpt ett stort klösträd till mig.
Och så kom jag.
Jag klöste inte en enda gången på mitt klösträd.
Däremot gillade jag att klösa på soffan.
Och Matte?
Matte gjorde inte som många kattägare gör - skrika eller straffa - utan hon skiftade fokus.
Från soffan till mig.
Hon kom direkt fram till att hon älskade mig mycket mer än soffan.
Och på den vägen är det.
Därför lever vi lyckliga med en lite trådsliten soffa och klösmärkta mattor och klösträdet är såld förutom kojan.
När man är familj och älskar varandra så har man överseende med varandras fel och brister.
Och Matte är ju inte felfri hon heller...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards