livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 20 juli 2020

Av Mimmi - 20 juli 2020 19:21


Mjau, idag har Matte varit helknäpp.
Hon fick ett ryck och packade upp några kartonger.
Sedan satte hon upp en hylla där de hade stått.
Och packade upp några kartonger till där hon stoppade allt i hyllan huller om buller.
Då blev det plats för ännu en hylla och då packade hon upp ännu mer och stoppade i hyllan.
Helt knäpp!
Jag var nyfiken när Matte satte ihop första hyllan och försökte hjälpa till.
Men jag insåg ganska snart att det var bättre att hålla sig ur vägen när Matte bollade runt med kartongerna.
Det ser verkligen för hemsk ut i hyllorna men högen med kartonger har krymt lite.
Och när det nu står två hyllor i vardagsrummet får det hela att kännas mer som ett rum istället för ett varulager...
Matte har svettats som en gris och tagit regelbundna glasspauser.
Och hon blev väldigt glad när hon hittade något viktigt.
Men nu har hon kraschat ihop i soffan.
Och jag undrar vem som ska servera kvällsmat och leka med mig?
Inte Matte tydligen.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards