livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 5 juli 2020

Av Mimmi - 5 juli 2020 21:08


Mjau, Matte håller på med långkok idag.
Eller vi kanske ska kalla det för långstek?
Hon hittade både solrosfrön och pumpakärnor som hade passerat bäst före datum för länge sedan.
En påbörjat påse solrosfrön luktade däremot apa fast den var mycket välstängd.
Så Matte bestämde sig för att rosta båda påsarna på en gång för att förlänga hållbarheten.
Dessutom gillar hon att äta detta i massor till sina sallader.
Jag ogillade den rostade doften och höll mig undan.
Kickade in en boll i badrummet och en annan in under soffan.
Och väntade på min tur i köket.
Till slut stängde Matte av spisen och sjönk ner i soffan.
Då var jag genast framme för att gosa, äta och sedan gosa igen.
Sedan påpekade jag att jag inte hade bloggat än.
Det har visat sig att det är ännu viktigare att blogga än jag trodde.
Jag fick nämligen en kommentar från Telia kundservice på gårdagens blogginlägg!
Tänk att de läser kattbloggar...
Men jag antar att de har någon slags bevakning av sociala medier om allt som nämns om Telia.
Jag måste dock säga att jag uppskattade att de vände sig till mig och bad mig att hälsa Matte lite information.
Vilket jag naturligtvis gjorde.
Och Matte skickade genast ett meddelande till Telia.
Men hon har inte fått något svar än.
Om hon orkar så ska hon försöka att ringa imorgon också.
Jag hoppas hur som helst att det löser sig snart eftersom Matte inte gillar att hon betalar för något som hon inte kan använda.
Annars har jag mest sovit eftersom det har varit en hel del regn här.
Då blir jag så väldigt trött.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards