livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 18 maj 2020

Tomt

Av Mimmi - 18 maj 2020 20:07


Mjau, nu är lägenheten nästan tomt.
Och det har varit en riktig jobbig dag.
Det kom flera stycken tvåbeningar och packade ner allt överallt.
De förde mycket oväsen och kom flera gånger in i sovrummet där jag gömde mig.
Ett tag var jag så stressad att jag faktiskt fräste åt Matte när hon kom för nära.
Men sedan tog de lunch och då blev det lugnt en timme.
Då vågade jag mig upp i min koja på sängen.
Matte satt bredvid mig hela tiden och pratade.
Sedan kände jag mig mera lugn och låg kvar där även när främlingarna kom in och hämtade kartonger och lite annat.
Matte lutade sig mot mig varje gång och pratade lugnande.
Men till slut fick jag nog och gömde mig under sängen.
Där ville jag inte komma fram även när alla hade åkt och bara Matte var kvar.
Till slut var jag ändå hungrig och behövde gå på lådan. Och sedan lekte vi lite.
Men jag kände mig inte särskilt leksugen.
Det är konstigt med en nästan tom lägenhet.
Allting låter så mycket.
Både Matte och jag är ordentligt sliten ikväll och vi lägger oss nog tidigt.
Matte ska bara packa några allra sista kartonger.
Sedan ska vi tydligen gå upp mycket tidigt imorgon.
Usch då.
Mjau!

 
 
Ingen bild

Molly

18 maj 2020 20:55

Mjau,
Förstår att det har varit jobbigt idag Mimmi, för jag gillar inte heller när det är så mycket stök. Hoppas det går bra imorgon!
Nosissar från Molly 💕🐾

Mimmi

18 maj 2020 21:16

Mjau. Det känns att något skumt är på gång...
Nospussar

 
Ingen bild

Björn

18 maj 2020 21:45

Snart Mimmi är det lugn och ro igen. När ni väl är på plats i den nya lägenheten behöver ju inte matte stressa med att packa upp allting utan kan ta lite i taget.
Snart får du njuta igen Mimmi! Det får matte också när hon kan se havet ❤️ varje dag.

Mimmi

18 maj 2020 22:04

Mjau, det hoppas jag verkligen.
För det här gillar jag verkligen inte!

 
Ingen bild

Cornelia

19 maj 2020 05:15

Heja Mimmi! Du är såååå duktig! Nosbuffisar från mig Sven å Räkan

Mimmi

19 maj 2020 05:29

Tack!
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Lördag 18 maj 23:09


Mjau, jag vet att jag har sagt det några gånger nu. Men jag säger det igen. Det är helt enkelt för varmt. Värmen sätter eld på Matte och får mig att visa magen i tid och otid. Grannen verkar också påverkad. Hen har spelat "gotländsk somma...

Av Mimmi - Fredag 17 maj 20:41


Mjau, jag vet att många tycker att det är underbart med sommar och sol och värme. Matte och jag hör inte till dem. Eller Matte gillade faktiskt värme innan hon blev sjuk. Men nu tål hon varken värme eller kyla. Och jag har ju mörk päls som ...

Av Mimmi - Torsdag 16 maj 20:44


Mjau, jag har inte så mycket att säga idag. Förutom att det är för varmt. JAG VILL HA GLASS!!! Mjau! ...

Av Mimmi - Onsdag 15 maj 22:21


Mjau, det finns en hel del skygga katter som inte gillar att bli fotograferade. De morrar, fräser eller till och med slår mot kameran. Eller så gömmer de sig. Själv var jag inte heller någon linslus direkt. Men jag vande mig ganska snabbt, ...

Av Mimmi - Tisdag 14 maj 21:53


Mjau, om ni frågar mig så kan man aldrig vara för nära. Närheten mellan två varelser som älskar varandra är mycket vacker. Man kan visa mycket kärlek genom kroppskontakt. Och jag vill visa Matte min kärlek många gånger varje dag. Även när j...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards