livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 7 maj 2020

Av Mimmi - 7 maj 2020 22:57


Mjau, igår stod det en hylla här.
Nu är den borta.
Eller inte helt borta, den står isärplockad en bit bort.
För att det ska bli plats till flyttkartonger.
Jag tycker inte om alla dessa flyttkartonger.
De står faktiskt i vägen när jag dribblar hejvilt med en boll i lägenheten!
Bara en sån sak...
Nu har vi en massa tomma flyttkartonger här hemma.
Hemsktjänsten kunde inte bära upp dem till oss, så Matte var tvungen att be en granne om hjälp.
Förra veckan var det en annan granne som fick hjälpa Matte med några saker.
Nu är hon inne på tredje grannen redan.
Hon avverkar dem en efter en i en vecka eller två.
Det räcker inte längre med vårt trapphus utan nu är det nästa trapphus som gäller...
Grannen idag fick sig ett fint gratis träningspass genom att bära upp 40 kartonger i tre trappor.
Det är bra att hålla grannar igång i dessa tider...
Matte hittade några gamla bollar längst in under hyllan.
Sånt är kul, tycker jag.
Man kan aldrig ha för många bollar mellan tassarna!
Jag undrar vad som gömmer sig under den här hyllan?
Det lär jag få veta innan veckan är slut...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards