livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under mars 2018

Av Mimmi - 24 mars 2018 21:29


Bråket om hibiskusen har trappats upp.
Matte stryker fortfarande över min svansspets när hon ser att jag tuggar på bladen och hon kommer åt.
Jag har försökt att hålla god min eller att gå undan.
Men igår kväll fick jag nog.
Jag sträckte ut tassen, övervann utan ansträngning den lilla skyddsvall som Matte har byggt runt krukan så jag inte ska gräva i jorden och drog ner en ordentlig tass full med fuktig jord och ett visset blad!
Matte blev helt ställt och påstod att man inte fick göra så.
Som om jag skulle bry mig...
Matte skällde.
Jag knyckte på svansspetsen.
Bråket var i full gång!
Då gick Matte till köket och hämtade tre stora papptallrikar.
Hennes förråd av dessa verkar aldrig ta slut.
Hon tryckte dem i krukan men inte ner till hälften som de gamla, som förövrigt sitter kvar, utan bara en liten bit.
Hon satte dem omlopp till de gamla.
Det ser faktiskt inte klokt ut!
Matte suckar över att det ser fult ut.
Jag funderar på att riva ner dem. Men inte än.
Hon ska först vagga sig i säkerhet och tror att hon har övertaget...
Det gäller att vara smart här!

Av Mimmi - 23 mars 2018 19:45


I'm sexy and I know it...
Mjau!
Finns det några snygga kattkillar därute?
Någon som kan motstå mig?
Jag känner för en liten flirt i vår.
Möjliga kandidater ombeds ansöka med foto och några jam.
Trevlig helg på er!

Av Mimmi - 22 mars 2018 19:45

 

Hm...

Vågar jag?


 

Vågar hela jag vara på soffbordet?

Fast Matte tittar på?


 

Hehe, klart jag vågar!

Det här är ju kul...


 

Ah, en påsklämma.

Den känner jag igen.


 

Jag tror jag sätter mig ner, då kan jag undersöka det bättre.


 

Tass på dig, lilla påsklämma!


 

Komsi komsi till Mimmi!

Jag ska bara...


 

...kasta dig på golvet!

Hihi.

Hejdå påsklämma!

Facit: det går alldeles utmärkt att dansa på bordet om Matte är trött...

Det gör jag snart om.


Av Mimmi - 21 mars 2018 21:29


Vaddå?
Blogga?
Nu?
Näää...
Inte när jag ligger så här bekvämt och avslappnad.
Jag tänker sussa lite sött.
Ingenting annat.
Jag har ju sekreterare.
Vaddå?
Du vill ha diktamen?
Harru inte lite eget initiativ?
Ta foto på mig då.
Jo, du får komma riktigt nära.
Sen slänger du upp det på bloggen.
Klart.
Slut.
Mjau!

Av Mimmi - 20 mars 2018 21:13


Livet är så orättvist!
Visst är det?
När jag hade fått några godisbitar ikväll så gick Matte och hämtade en liten skål med chips.
Aha, där kommer kvällsmaten, tänkte jag.
Men pyttsan.
Tydligen var det bara till Matte!
Eftersom jag nosade så väldigt åt hennes håll så höll Matte fram en bit till mig.
Spännande lukt.
Men jag ville känna med tassen.
Det fick jag göra till slut, och det kändes mycket konstigt!
Men Matte åt alla bitar själv och jag fick bara en pytteliten bit.
Hon sa att det var ohälsosam för mig.
Tsssss...
Men inte för henne, eller?
Jag nosade på den lilla biten några gånger och tassade på den ännu fler gånger.
Inget gott om ni frågar mig.
Så jag valde att ignorera den.
Men jag hade bra gärna lekt med alla chips i skålen...
Som vanligt satte Matte stop för allt det roliga.
Tänk den som hade fått krasa sönder en stor chips!
Nä, om jag bara får en liten smula så vill jag nog inte ha alls.
Så det så.

Av Mimmi - 19 mars 2018 22:03


Om du tycker att din servicepersonal tar för mycket plats i soffan:
Tips till hur man blir en soffmarodör!
Plan A)
Man lämnar soffan, går till hallens toalåda och läger dit något illaluktande.
Funkar inte det?
Vägrar servicepersonalen resa på sig?
Gå vidare till Plan B)
Flyttar dig till en annan plats i lägenheten och börjar göra konstiga ljud.
Valfri tillvägagångssätt.
Till exempel kan man klösa där man inte ska klösa.
Krafsa på ett obestämd ställe.
Eller låtsas att du kanske behöver spy upp en hårboll...
Det måste hursomhelst får din servicepersonal att bli orolig så att den reser sig för att kolla upp dig.
Du blir genast helt tyst medan personalen letar i onödan.
När personalen kommer tillbaka till soffan så är den plötsligt upptagen!
Av en förvånansvärt stor och lång katt.
(Alla katter vet hur man kan ta orimlig mycket plats, även om man är liten.)
Tada!...
Det var visst upptagen här...!
Det enda som kan gå fel är då servicepersonalen plockar fram telefonen och tar en ytterst ogynsam bild på en där man ligger.
Ni vet, från fel håll liksom, med megastor rumpan och pyttelitet huvud.
Då behövs Plan C)
Tugga sönder telefonen innan personalen hinner lägga upp bilden på blogg eller Facebook!
Då så. Nu har du soffan för dig själv.
Mjau!


Av Mimmi - 18 mars 2018 23:01


Om ni undrar varför jag inte har bloggat idag så kan jag avslöja att det beror på Agatha.
Agatha Christie.
Min ständiga sekreterare har, när hon väl behagade separera sig från sängen, läst fast sig i en av hennes böcker.
Och just nu tittar hon på film av samma person.
Jag passade på att undersöka boken under tiden.
Den verkar inte vara speciellt enligt mig.
Men vad vet jag?
Jag vet att den handlar inte om katter.
Alltså måste det vara en dålig bok!
Mjau.

Av Mimmi - 17 mars 2018 19:20


Äntligen har Matte postat vinsterna.
I brevlådan som blir tömd imorgon dessutom.
Så om ni har tur så får ni post redan på måndag!
Som tack blev jag lite närgången i soffan för en stund sedan.
Jag kittlande Matte med morrhåren på näsan och läpparna...
Så där lite försiktigt från sidan.
Måste dock påpeka att hon hade fötterna på golvet då.
Annars har vi haft fotosession i eftermiddags.
Jag ställde upp med min finurliga drömmande uttryck.
Och det där fotande från Mattes sida kom mig att fundera på om jag inte ska be snälla Emma att fixa en ny header till bloggen.
Den som jag har nu har jag väl haft i säkert 2,5 år.
Är det dags för en ny?
Eller kommer ni inte känna igen bloggen då?
Omröstning, tack!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards