livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juni 2018

Av Mimmi - 22 juni 2018 18:15


Glad missesommar alla läsare!
Matte är tydligen på väg hem nu efter att ha firat med min kompis Saga och hennes servicepersonal.
Eftersom det regnade när Matte gick hemifrån så är balkongdörren stängt, vilket är dööötråkigt!!!
Ingen spaning på fjäderkotletter eller annat spännande.
Igår kväll regnade det som sjutton och då hade Matte och jag mysigt på soffan tillsammans.
Jag låg och tryckte mig på hennes ben, som låg under filten.
Det är faktiskt stor skillnad mellan att gosa och att ligga ensam i soffan!
Men jag sover väl till Matte kommer hem.
Så att jag är pigg i natt och kan retas lite då...

Av Mimmi - 21 juni 2018 16:45

I förrgår ville Matte att vi skulle ta selfies ihop igen. 

Det var tidigt på kvällen när vi höll på att gosa. 


 

Titta i kameran, sa Matte. 

Så det gjorde jag... 


 

Men det var tråkigt. 

Så jag försökte mig på min diva-blick istället. 


 

Sedan började jag flörta med Matte. 

Man kan ju inte bara sitta still framför telefonen, tycker jag. 

Lika bra att posera lite som den modell jag är. 


 

Sedan blev det en nospuss! 

Matte får många sådana nuförtiden på nosen. 

Men de har aldrig dokumenterats på bild. 


 

Mattes nos smakar gott! 

Hihi... 


 

Eftersom Matte fortsatte att klicka med telefonen så funderade jag på en ny pose... 


 

Det här gillar jag också att göra när vi gosar. 

Kasta mig på rygg mot Mattes ansikte! 


 

Det blev en massa suddiga bilder som Matte tog bort.

Men sedan blev jag trött. 

Det tar på kraften att posera! 


 

Då passade Matte på att lägga kinden mot min mage. 

Men det kändes helt okej. 

Det gör hon ju ibland. 

Sedan låg jag bara kvar och krävde kli under hakanoch mot kinderna. 

Då var Matte tvungen att lägga undan telefonen. 

Mjau, nu vet ni hur vi gosar och busar här hemma... 


Av Mimmi - 20 juni 2018 21:00


Vi är upptagna med lek och gos ikväll.
Men jag ville ändå visa er en av foton som Matte tog igår.
Den visar att vi är riktigt bra parhäster... jag menar parkatter förstås!
För Matte är ju nästan katt nuförtiden.
Vi fungerar väldigt bra tillsammans helt enkelt!
Det hade väl ingen tänkt sig för drygt tre år sedan.
Mjau!

Av Mimmi - 19 juni 2018 16:13


Idag är en dum dag.
Dels tog det en halv evighet innan Matte kom upp ur sängen.
Och när hon väl öppnade balkongdörren så fick jag vända in igen direkt - det stormar ute så jag var rädd att flyga iväg.
På riktigt!
Jag är ju bara en liten katt...
Nåja, jag valde samma som Matte och kröp ner i sängen i sovrummet.
Där låg vi och hade mysigt.
Jag somnade...
Men det var en hantverkare i trapphuset och till slut råkade han tappa ett tungt verktyg i metall på stengolvet.
Jag for upp snabbare än blixten!
Stannade några sekunder på sängkanten med hela kroppen på spänn medans Matte försökte få mig att tro att det inte var någon fara...
Sedan tog jag min tillflykt till bokhyllan.
Bäst att vara på den säkra sidan.
Herrejaminee, vilken dag!
Först nu, när Matte satte sig i soffan en stund kom jag ner för att få lite gos.
Hoppas verkligen att kvällen blir bättre för dagen har varit dum!

Av Mimmi - 18 juni 2018 20:52


Vad vi gör?
Vi gosar.
Och gosar.
Och gosar ännu mer.
Vi har redan haft fyra gosstunder räknat ifrån eftermiddagen.
Varför?
För att vi var för lata för att göra något annat.
Och för att vi tycker så mycket om varandra.
Och för att Matte blev väldigt orolig för något idag.
Så vi gosar på.
För att det är så mysigt!
Gos på er.

Av Mimmi - 17 juni 2018 20:14


Idag har Matte sagt hejdå till Stina och Smilla och nu är hon bara min igen.
Bara min alldeles egen Matte!
Jag krävde gos direkt när hon kom hem.
När hon nu har gosat och varit så mycket hos andra katter så var jag ju tvungen att markera.
Sedan började det regna och då visade det sig att Matte är nästan katt nu för hon blev också trött och behövde sova!
Men nu har vi vaknat och ikväll ska det bara vara fokus på mig.
Matte ska vara tillgänglig för gos hela kvällen och kasta bollar om jag önskar det.
Samt ge mig godis.
Så det så!
Hejdå fina Stina och Smilla för den här gången.

Av Mimmi - 16 juni 2018 16:09


Mjau, tänkte bara berätta att jag redan har krävt botgörning för igår.
När Matte satte sig i soffan för att skriva ett mejl mitt på dagen så var jag där direkt.
Och när hon var klar rullade jag runt på rygg och visade att jag ville ha gos!
Jag hade då minsann inte tänkt att vänta till ikväll.
När man ligger på minus när det gäller gos så gäller det att fordra in betalning för det så fort som möjligt.
Så Matte var tvungen att klia och gosa med mitt huvud i en halvtimme.
Det var väl bara rättvist?
Och du, Matte, kvällen tillhör mig helt och hållet!
Fast du är hos Smilla och Stina just nu.
Mjau!

Av Mimmi - 15 juni 2018 23:26


Idag var det ingen vilodag.
I alla fall inte för Matte.
Hon åkte med i en segelbåt till Rindö, åt en massa god mat och åkte sedan segelbåt hem igen.
Ja, och innan dess var hon och tog hand om Stina och Smilla.
Vad jag gjorde?
Jag kände mig övergiven!
Jag vilade och jag vädrade i luften.
Det luktar brandrök.
Det brinner inte så långt härifrån.
Som tur är så finns det vatten mellan elden och här hemma.
Men det luktar verkligen otäckt.
Matte har äntligen kommit hem.
Men naturligtvis är hon helt fruktansvärt trött och ska strax lägga sig.
Kvällsgoset ska reduceras till en snabbversion.
Och jag som har fått vänta hela dagen!
Nu känner jag mig sviken.
Så det så.
Morrr...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards