livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 30 mars 2024

Mörkt

Av Mimmi - Lördag 30 mars 22:09


Mjau, idag har vi varit på balkongen en stund.
Matte tog ner ljusslingan och jag solade pälsen och fågelskådade.
Det fanns några skräniga vattenfåglar som flaxande och lät.
Sedan har jag fått både godis och räkor.
Är det påsk så är det.
Men det blev mycket mörkt ute utan ljusslingan.
Dessutom har ljusröret över diskbänken pajad så det är mörkare än vanligt även inomhus.
Så det blev en mycket mörk påsk helt enkelt.
Men vad gör det så länge man får god mat och mycket gos?
Mjau!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 23 maj 20:38


Mjau, idag var det den varmaste dagen detta år hittills. Det var 28 grader i skuggan på vår balkong. Och då är det fortfarande bara maj. Det bådar inte gott om ni frågar mig eller Matte. När det är så här varmt så serverar Matte ofta soppa ...

Av Mimmi - Onsdag 22 maj 21:40


Mjau, jag är fortfarande mycket skeptisk mot Mattes mattor på balkongen. Jag vägrar att sätta en tass där. Matte säger att det var tur att hon hittade enfärgade mattor. Alla andra mattor var stormönstrade. Det hade varit ännu jobbigare. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 21 maj 20:12


Mjau, idag var tydligen dags. Det var den där dagen som Matte hade väntat på. En av Mattes vänner kom och gav sig på allt ogräs på balkongen. Maskrosor och mossa och en hel del oidentifierad. Det lät en hel del och jag blev lite rädd. Mat...

Av Mimmi - Måndag 20 maj 21:21


Mjau, äntligen är det lite svalare! Och det blåser svala vindar. Det är mest Matte som uppskattar det. Men lägenheten är fortfarande för varmt. Det är lite dumt när det inte finns möjlighet till korsdrag. Men så länge balkongdörren är öpp...

Av Mimmi - Söndag 19 maj 21:35


Mjau, idag var det några grader mindre varmt. Däremot är lägenheten nu varmare än ute. Det kommer ta en dryg vecka innan det blir svalare inne igen - om temperaturen ute håller sig under tjugo grader. Det är inte alls säkert. Och det försät...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards