livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 31 januari 2024

Sista chansen

Av Mimmi - Onsdag 31 jan 19:54


Mjau, nu är det sista chansen att lägga tassarna på en vinst och kanske även på en överraskning.
Imorgon kväll klockan 20 är mjauktionen slut.
Har man inte tagit chansen då så får man vänta nästan fram till påsk för nästa möjlighet att ropa hem tjusiga saker och samtidigt hjälpa hemlösa katter.
Här kommer den sista uppdateringen.
Imorgon presenterar jag vinnarna och förhoppningsvis har Matte till dess hittat förpackningar och kollat upp porto.
Hon brukar alltid vara ute i sista minuten med detta.
Ja, Matte alltså....
Jag trodde faktiskt att hon skulle stanna hemma idag.
Men hon tyckte att det kändes mycket bättre så naturligtvis åkte hon i alla fall.
Sedan känndes det visst inte alls bättre efter 1,5 timmar på en liten plastpall.
Eller det var ryggen som inte gillade det.
Hjärtat kändes väldigt bra eftersom en skyggis valde att lägga sig mellan Matte och dörren.
Och det tog alltså 1,5 timmar innan katten kände för att gömma sig igen.
Då hade hon även klöst på klösträdet och rullat runt på mattan och ätit godis.
Skyggisen, inte Matte...
Jag stoppade henne genast i säng när hon kom hem.
Så ni kan skriva precis vad ni vill nu när min sekreterare är ur funktion.
Men uppdatering var det.
1) 300 kr, Malte
2) 100 kr, Granit
3) 350 kr, Granit
4) 200 kr, Camilla
5) 150 kr, Tutan
6) 300 kr, Britt-Inger
7) 300 kr, Suz
8) 100 kr, Granit
9) 150 kr, Suz
10) 300 kr, Cornelia
Mjau!

 
 
Ingen bild

Malte

Torsdag 1 feb 08:41

Så här på mjauktionens sista dag höjer jag mitt bud på nosdukarna, nr 1 till 400 kr.
Nosbuffisar

Mimmi

Torsdag 1 feb 09:37

Mjausig tack, Malte! Dig kan man alltid räkna med.
Nospussar

 
Ingen bild

Britt-Inger

Torsdag 1 feb 10:11

Är läge för en höjning så här på mjauktionens sista dag. Höjer för nr. 6 till 400:-
Cyberklappar 😽

Mimmi

Torsdag 1 feb 12:08

Mjausig tack! Så underbart!

 
Ingen bild

Cornelia

Torsdag 1 feb 11:20

Höjer mitt bud på grytlappen till 400kr. Vill INTE vara sämre än Malte🐈‍⬛.
Buff C🐈‍⬛

Mimmi

Torsdag 1 feb 12:09

Mjau, det är bra med lite grupptryck ibland...
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 29 april 21:15


Mjau, idag har jag rusat ut och in ganska många gånger. Jag gillar när det är lite mulet men mild och nästan ingen blåst. Sedan var jag naturligtvis väldigt trött och somnade så snart jag hade lagt mig i soffan. Matte hade tänkt att titta på ...

Av Mimmi - Söndag 28 april 19:52


Mjau, nu är det äntligen balkongväder. Och visst är jag ute. Men inte lika mycket som jag trodde. Jag är ute lite korta stunder här och där. Men mest är jag ute när även Matte är ute. För jag vill helst vara där hon är. Och Matte har in...

Av Mimmi - Lördag 27 april 13:30


Mjau, som ni kanske lade märke till så låg bloggen nere igår. Det var fruktansvärt irriterande! Jag upptäckte det precis när jag hade swishat 3830 kronor till Änglakatten. För då ville jag ju berätta det för er. Och så gick det inte. Jag ...

Av Mimmi - Torsdag 25 april 21:03


Mjau, nu är det dags att säga GRATTIS till vinnarna. Naturligtvis var Matte sen med att plocka fram förpackningar och väga och kolla porto. Och naturligtvis måste de flesta tavlor packas extra noga för att inte gå sönder. Till slut har hon ko...

Av Mimmi - Onsdag 24 april 21:20


Mjau, nu är det sista chansen att lägga tassarna på en av de fina tavlorna i mitt galleri. På torsdag klockan 20 är det för sent. Sista chansen att erövra ett av dessa underbara mästerverk att förgylla ditt hem. Här kommer sista uppdateringen...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2024 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards