livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 28 augusti 2022

Av Mimmi - 28 augusti 2022 18:17


Mjau, det verkar som om Matte har fått ryggskott i alla fall.
Igår åt hon Paraflex och klarade sig hyfsat.
Men idag är ryggen värre än vanligt och inga tabletter hjälper överhuvudtaget.
Matte har så ont att hon drar en massa fula grimaser vid varje rörelse.
Det skulle kunna vara skrämmande.
Men jag känner henne så väl och vet att hon inte är farligt.
Så vi har legat i sängen igen.
Sovit så mycket som möjligt.
Och tittat på två långfilmer.
Eller jo, jag somnade båda gångerna med huvudet i Mattes armhåla.
Dels för att film och sånt är tråkigt om det inte råkar handla om fjäderkotletter.
Och för att jag inte förstår engelska.
Jag behärskar svenska, tyska och mjauiska.
Det tycker jag få räcka.
Sedan är mobilskärmen så väldigt liten också.
Och sitter i ett stativ som passar för Matte när hon ligger på rygg.
Men inte ett dugg för mig.
Fördelen med film och kraftig ryggvärk är i alla fall att Matte ligger still.
Hurra för det.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards