livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 24 augusti 2022

Av Mimmi - 24 augusti 2022 20:00


Mjau, jag kan rapportera att vi är i gång nu.
Matte och jag har plockat fram 10 fina saker till nästa mjauktion.
Men hoppas inte för mycket nu.
Mer än så har inte hänt.
Det ska fotas, göras kollage, föras över till datorn och därifrån till min blogg.
Och sedan ska det långa mjauktions-inlägget skrivas.
Och ni vet ju hur långsamt Matte är tyvärr.
Dessutom har hon annonserat att hon tänker ta ledigt hela fredagen och åka iväg.
Bortsett från att bara det är väldigt oacceptabelt så vet jag redan nu att hon då kommer att vara död både lördag och söndag minst.
Och på måndag blir det städ och tvätt här hemma och sedan behöver jag en massa gos och godis för att kompenseras för den hemska upplevelsen...
Så om jag skulle gissa så tar det nog en vecka till.
Men ni kan ju passa på att under tiden räkna era pengar, så som Cornelia gör just nu för att vara beredd sedan.
Det är väl en bra idé?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards