livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 15 april 2021

Av Mimmi - 15 april 2021 20:11


Mjau, idag har jag varit super modig!
Hemtjänsten kom med Mattes matbeställning och jag satt i lilla hallen och tittade på hemtjänsten och blinkade.
De gick in i köket och Matte stoppade in några saker i kyl och frys medan hemtjänsten skalade potatis.
När Matte tittade runt hörnet syntes jag inte till.
Nä, för jag hade följd efter och spanade från under soffan!
När Matte satte sig i soffan kom jag fram.
Så Matte satte sig på huk framför soffbordet så strök jag mig mot henne och ville gosa.
Då var hemtjänsten klart i köket och gick med på att åka och byta ljusröret som Matte hade köpt tidigare i veckan och som naturligtvis hade visat sig vara fel...
Hon kom fram och satte sig på huk också och sträckte fram handen.
OCH DÅ GICK JAG SPONTANT FRAM OCH NÄSTAN NOSADE PÅ HENNES HAND.
Fattar ni?
Det var bara en centimeter emellan.
Efteråt skyllde jag på den konstiga lukten som gjorde mig nyfiken.
Ni vet, först handprit och sedan plsthandskar på det som hon precis hade tagit av.
Jag var ju tvungen att kontrollera att det inte innebar något farligt för Matte liksom...
Nåja, efter det vände jag och satte mig en bit ifrån.
Men gissa vem som fick en massa godis efteråt?
Och ja, man blir mycket trött av att vara så där modig.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards