livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 10 maj 2020

Av Mimmi - 10 maj 2020 20:03


Mjau, det märks att det är vår.
Jag fick en förfrågan om parning av en raskatthane idag.
Egentligen var det Matte som försökte sälja en massa bestick i nysilver på olika köp- och säljsidor.
Men så kom den där förfrågan istället.
Om personen i fråga hade köpt något av Mattes bestick så hade jag kanske kunnat tänka mig att skicka några nospussar till hans katt.
Men han ville inte ha bestick alls.
Han ville ha raskattungar.
Tsss.
Det vill varken Matte eller jag.
Förutom att det ju är omöjligt.
Vi tycker att det redan finns så många hemlösa katter att det räcker till alla i flera år framåt.
Han med raskatten blev väldigt snopet över att jag dels inte var en rasist, öh, jag menar renrasig.
Och dels för att jag var kastrerad.
Det märktes att han tyckte att en vacker katt som jag inte borde kastreras.
Och visst är jag vacker.
Men jag har haft kattungar i magen en gång.
Och tack så mycket, men det var liksom en gång för mycket för mig.
Det tog ju en ände med förskräckelse...
Jag är fullständig nöjd med mitt liv som kastrerad och med att vara förlovad på distans med min älskade Nallis!
Mer uppvaktning behöver jag faktiskt inte.
Så det så.
Mjau!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards