livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 5 april 2020

Porto och rapport

Av Mimmi - 5 april 2020 20:48


Mjau, det har varit en hemsk jobbig dag!
Matte har varit ett nervknippe.
Ett övertrött, kraftlös nervknippe med ont överallt.
Hon plockade bort ÄNNU fler saker och även min bollbana och min lektunnel!
Det gillade jag inte alls.
Och då flyttade hon min matplats lite åt sidan...
Som tur var väntade hon tills jag hade ätit frukost.
Sedan kom tant Paula.
Men inte för att hälsa på utan för att hjälpa Matte.
Hon bar några saker ner till källaren och andra över till grannen.
OCH SEDAN PLOCKADE HON FRAM SNABELDRAKEN!
Ja, ni fattar säkert...
Men det blev ännu värre.
Sedan kom det en främmande tvåbening.
Då gick Matte hemifrån och lämnade mig ensam med denne.
Och strax efter att hon hade gått kom två till främmande tvåbeningar och tittade runt i MIN lägenhet!
Fattar ni så oförskämt!!!
Men sedan gick de alla tre och Matte kom tillbaka.
Hon mörkade direkt sovrummet och sedan gick vi och la oss bums.
Man kan ju bli utmattad för mindre!
Efter någon timmes sömn krävde jag en timme med gos.
Det var riktigt skönt och nu känns nästan allt som vanligt igen.
Till slut gick Matte upp och vägde ÄNTLIGEN vinsterna.
Och här har vi resultatet.
BJÖRN ska betala 63 eller eventuellt 88 kronor porto. (Matte måste undersöka om det förhoppningsvis räcker med 63 kronor.)
MOLLY ska betala 63 eller 66 kronor porto.
SMILEY ska betala 44 kronor porto.
AGNETA ska betala 44 kronor porto.
CHRISTINA ska betala 63 eller 66 kronor porto.
LISBETH ska betala 11 kronor porto.
CORNELIA ska betala 44 kronor porto
ALICE VON TASS ska betala 44 kronor porto.
Då var detta klart.
Jag hoppas verkligen att Matte packar åtminstone några av vinsterna ikväll eller imorgon innan hemsktjänsten kommer så att de kan gå och posta.
Resten går iväg på torsdag.
Och så tänkte jag att be er allihopa att hålla tummarna och tassarna för att det här var den enda visningen av min lägenhet.
Annars kommer det tydligen hit en fotograf under veckan.
Det är inget som varken jag eller Matte längtar efter.
Jag tycker definitivt att det får räcka med alla dumheter nu ända fram tills vi ska flytta.
Mjau på det!

 
 
Ingen bild

Cornelia

5 april 2020 21:10

Hua! Så fasaväckande att främmande tvåbeningar klampat runt i DIN lägenhet. Du ser nästan lite skärrad ut på bilden! Men jag tycker du är jätteduktig som klarat av allt du berättat om den senaste tiden- samtidigt som du hållit i en auktion!!
Buffbuff till dig gulleMimmi!!

Mimmi

5 april 2020 21:18

Tack snälla du!
Det var verkligen fasansfull men jag är ju en överlevare!
Nospussar

 
Mimmi

Mimmi

5 april 2020 21:22

Mjau, tänkte bara påminna igen om att jag behöver alla era adresser igen eftersom de redan har hamnat i en flyttkartong...
Annars kan jag ju inte skicka några vinster!
Skicka ett sms till 0736188375 eller ett mejl till anitzschmann@hotmail.com

http://Livet-enligt-mimmi.bloggplatsen.se

 
Cirkus Boman

Cirkus Boman

6 april 2020 07:31

Hej hjärtat, ledsen att vara så besvärlig igår. Får gottgöra det vid tillfälle. Granit skickar nospuss!

http://https://bomansblog.wordpress.com

Mimmi

6 april 2020 09:34

Mjau, det är redan förlåten.
Nospussar till Granit!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 25 april 21:03


Mjau, nu är det dags att säga GRATTIS till vinnarna. Naturligtvis var Matte sen med att plocka fram förpackningar och väga och kolla porto. Och naturligtvis måste de flesta tavlor packas extra noga för att inte gå sönder. Till slut har hon ko...

Av Mimmi - Onsdag 24 april 21:20


Mjau, nu är det sista chansen att lägga tassarna på en av de fina tavlorna i mitt galleri. På torsdag klockan 20 är det för sent. Sista chansen att erövra ett av dessa underbara mästerverk att förgylla ditt hem. Här kommer sista uppdateringen...

Av Mimmi - Tisdag 23 april 20:51


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mitt pop-up-galeri. Sedan stängs den imaginära lokalen. Inget varar för evigt. Speciellt inte en mjauktion. Eller en godisbit... Men ni kanske vill veta budläget? 1) 200 kr, Malte 2) 250 kr, Åsa ...

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards