livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 22 april 2020

Av Mimmi - 22 april 2020 20:09


Mjau, Matte tror att jag inte har koll på virus och sånt.
Men det har jag visst!
Igår var tant Maja här för att räkna Mattes silverskedar - eller ja, för att skilja mellan äkta silver och nysilver.
Tyvärr visade det sig att det mesta var nysilver.
Som ni förstår så håller Matte på att sälja allt som går att sälja just nu.
Jag hjälpte också till att räkna...
Men även om jag verkligen tycker mycket om tant Maja så tog jag mitt ansvar och höll avstånd.
Även om jag några gånger nästan glömde bort mig...
Matte påstår att det beror på stress.
Det har varit för många tvåbeningar här hemma de senaste veckorna.
Och allt har varit lite väl mycket.
Inte bara för Matte, utan även för mig.
Och därför har Matte googlad efter lugnande medicin åt mig idag.
Antistress.
Hon har läst igenom en massa innehållsförteckningar och jämfört och hållit på länge.
Och till slut beställde hon en burk.
Tydligen är det bra om jag börjar äta det redan några veckor innan flytten för att få full effekt.
Och sedan även efter flytten för det kommer ju att bli lite jobbigt att dels överleva själva flytten och dessutom sedan bo i en helt annan lägenhet!
Så Matte vill hjälpa mig så bra det går.
Själv är hon så lättat och tacksam över den finansiella hjälpen hon får av några fina vänner så hon slipper att ta lugnande själv.
Nu slipper hon mästrande banktjänstemän som läxar upp henne om regelverken med sur stämma...
Nä, hör ni, nu är det godisdags och sedan gos efter många timmar på balkongen idag.
Vi hörs imorgon.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards