livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under augusti 2019

Av Mimmi - 7 augusti 2019 19:04


Mjau, då har jag bestämt mig.
Pengarna från den kommande auktionen ska gå till Kattfotens katthem i Halmstad.
Jag hade först tänkt mig en annan mottagare.
Men eftersom Halmstads katthem har en stor kris så vill jag givetvis försöka hjälpa till.
Hoppas att ni tycker som jag.
Auktionen kommer upp till helgen.
Mjau!

Av Mimmi - 6 augusti 2019 20:28


Mjau, när det är regnväder så blir både Matte och jag extra trött.
Så vi valde att sova middag i tre timmar.
Och sedan låg vi kvar i en timme och gosade.
Vanligtvis ligger jag vänd mot Matte istället.
Men tant Maja ringde och det tyckte jag var störigt mitt i goset så jag vände mig bort.
Det är faktiskt väldigt mysigt att gosa in sig så där hos Matte.
Och här syns det även hur liten jag är.
En liten stor katt.
Jag försvinner nästan i Mattes famn.
Ibland gillar jag regnväder...

Av Mimmi - 5 augusti 2019 17:21


Mjau, här ligger man i sängen och gosar med Matte och försöker komma över att hemsktjänsten har varit här och släppt ut snabeldraken...
Och så kommer det en paparazzi, även kallad Mattes hand, och smäller av en blixt rakt in i ansiktet på mig!
Flera gånger!!!
Det blir solklart en kontakt till min kattvokat och en anmälan av Mattes hand.
Hoppas att jag blir tilldelad en massa godis i skadestånd!

Av Mimmi - 4 augusti 2019 18:30

 

Som ni kan se är jag tillbaka på jobbet. 

Semestern är slut. 


 

Men att jag skulle dränka möss är bara ett elakt rykte! 

Mössen har faktiskt kommit till mig för att få hjälp med att bada. 

Det är ju fortfarande sommar. 

Och även möss är renliga djur. 


 

Dessutom är vatten med smak av möss sååå mycket godare. 

Ni borde prova allihopa! 


 

Men naturligtvis var Matte tvungen att opponera sig och tycka synd om muslingen som såg helt död ut i vattenskålen. 

Hon höll på att fota bevisbördan, som hon kallade det. 

Så jag var tvungen att agera. 


 

Jag plockade upp muslingen eftersom Matte tjatade. 

Jag är ju inte den som är den... 


 

Jag lät den till och med dansa lite. 

Bara för att jag kan. 

Ser ni att den dansar bara jag viftar med tassen? 


 

Sedan fick den vila. 

Och vet ni vad jag tycker? 

Den ser lika död ut på det torra som i vattnet! 

Men Matte var nöjd. 

Hon bytte vatten i skålen. 

Och när hon vände sig bort åkte musen in i vattnet igen... 

Ni skulle ha sett hennes min! 

Obetalbart

Det var för några dagar sedan. 

Sen dess har muslingen vandrat in och ut ur vattenskålen. 

Matte har mer eller mindre gett upp. 

Visserligen har hon hotat med att låsa in muslingen. 

Men då har jag bara pekat med hela tassen på alla andra muslingar som kanske vill bada istället då... 

Den här har i alla fall plastkropp och torkar rätt fort. 

Matte brukar inse kanska fort när hon har förlorad. 

Så jag behövde inte ens nämna piiip-musen som fick sig ett bad för något år sedan och pep konstant till den var torr igen, vilket tog ungefär ett dygn. 

Matte höll på att bli fullständigt galen den gången! 

Det var så roligt... 

/Mimmi med rätt att bada möss 


Av Mimmi - 3 augusti 2019 22:12


Mjau, Matte har haft en lång diskussion med datorn igen.
Men den vägrar kategoriskt att dela med sig av filmen som tant Maja gjorde.
Den ligger på telefonen, men därifrån går det inte att lägga upp film till bloggen.
Så nu har Matte lagt upp filmen på sin facebooksida.
Offentlig så att ni alla kan titta på den.
I alla fall ikväll och imorgon.
Sedan blir den privat någon gång under måndagen.
Tyvärr är filmen lite oskarp - det skyller vi på tant Maja...
Men det är en enastående möjlighet att se mig och Matte tillsammans på film.
Mjau!

Av Mimmi - 2 augusti 2019 22:20


Mjau, Matte och jag har haft en vilodag idag.
Vi har bara latat oss.
Sovit mycket.
Och gosat naturligtvis.
Matte klarade inte att verkligen gå upp och äta något förrän klockan fyra idag.
Hon har inte gjort en enda vettig sak idag.
Förutom att servera mat till mig och öppna balkongdörren.
Och gos räknar jag faktiskt också under vettiga saker.
Själv har jag hunnit fundera mycket.
Och jag har kommit fram till att det börjar klia lite i auktions-tassen.
Jag tror att min semester går mot sitt slut.
Vad tycker ni?
Är ni redo snart för en ny auktion?
Kanske om en vecka ungefär, har jag tänkt.
Här bjuder jag på ännu en av bilderna som tant Maja tog igår.

Av Mimmi - 1 augusti 2019 19:31


Mjau, idag kom tant Maja på besök igen.
Och eftersom jag faktiskt toppar varje gång hon kommer så satsade jag stort!
Matte talade om för mig att hon skulle komma och när det knackade på dörren sa hon igen att det var tant Maja som kom.
Så för första gången i historien låg jag lugnt kvar i soffan.
Jag tycker ju så mycket om tant Maja så varför skulle jag gömma mig?
Matte satte sig hos mig i soffan igen och när tant Maja kom in i rummet och stannade innanför dörren så hoppade jag ner och gick till henne för att hälsa.
Jag nosade mycket intresserad på hennes bara fötter och hennes fladdriga byxor.
Eftersom jag är lite av en fotfetischist så tycker jag naturligtvis att nakna fötter är underbara!
Sedan gick tant Maja och satte sig ner och då gick jag återigen fram för att nosa.
Dessutom gäspade jag stort några gånger för att visa hur avslappnad jag var.
Lite godis fick jag för att jag var så duktig.
Jag strosade runt och drack lite vatten och till slut hoppade jag upp i soffan för att fortsätta gosa med Matte.
Tryckte huvudet i hennes hand och halvsov en stund.
Till slut plockade tant Maja upp telefonen för att fota Matte och mig.
Och jag kände mig generös och visade upp mig ordentligt.
Det blev även en kort filmsnutt som Matte ska försöka lägga upp.
Nu känner jag mig väldigt nöjd med mig själv!
Jag är minsann inte rädd.
I alla fall inte för tant Maja.
Och så vill jag tacka Smiley, vars torrfoder kom fram idag.
Det kändes underbart att veta att jag skulle ha fått torrfoder även om paketet fortfarande hade varit på vift.
Mjau, vilken härlig dag!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards