livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2019

Tack Smiley!

Av Mimmi - 26 augusti 2019 21:16


Mjau, jag har fått post idag!
Det är extra roligt när man har skickat iväg mycket post själv nyligen.
Det var naturligtvis snälla Smiley som hade tänkt på mig.
Och på Matte!
Jag fick leksaker och godissticks och Matte fick kattidningar och godissticks.
Det var väl bra?
Då slipper Matte vara avundsjuk på mig för att jag är en så duktig bloggkatt...
Ute har det plötsligt blivit sommar igen.
Matte tyckte att det var för varmt.
Men så behöver hon heller inte gå ut om hon inte vill.
Själv har jag suttit ute och flirtat med fjäderkotletletterna.
Matte smälter alltid lite när hon hör mig kvittra så fint...
Nu är jag ute i vanlig ordning och lurar på nattfjärilar.
Matte sitter inne, läser kattidning, dricker te och äter sitt godis.
När jag tröttnar kan jag gå in och få en massa godis.
Livet är rätt bra om ni frågar mig.

 
 
Ingen bild

Björn

27 augusti 2019 10:41

Smiely med matte måste vara de bästa vänner man kan ha!

Mimmi

27 augusti 2019 12:35

Mjau, verkligen!

 
Ingen bild

Björn

27 augusti 2019 10:42

Hoppas jag inte stavade Smileys namn fel i mitt förra inlägg men om det är så ber jag verkligen om ursäkt.

Mimmi

27 augusti 2019 12:36

Jag tror inte att Smiley tar illa upp.

 
Ingen bild

Smiley 🙂

27 augusti 2019 14:11

Björn, jag tar allt med ett smile 😀
Nospussar Smiley 🙂

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards