livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under september 2018

Av Mimmi - 22 september 2018 14:01


Mjau, tydligen är det ingen som fredagsmyser förutom jag, Sven och Räkan.
Stackars er!
För när man fredagsmyser så får man extra energi på lördag.
Visste ni inte det?
Då vet ni det nu.
Jag fick en massa energi och då körde jag spinn-healing på Mattes hand.
Och vips så fick Matte lite energi också och fotade månadens auktionsfynd.
Det är lite av varje som tvåbeningar behöver så här års.
Som kaffe- eller tekoppar, underlägg till kopparna, stearinljus, ljuslykta, paraply, sockor till kalla fötter och inspiration för handarbete.
Men nästa auktion, om en månad ungefär, handlar bara om saker till oss som går på fyra sammetstassar...
Det kan ju vara bra att veta.
Den här höstmys-auktionen kommer upp vilken dag som helst nu.
Jag vågar inte lova något exakt för ni vet ju hur det är med min ständige sekreterare.
Eller ska vi säga omständige sekreterare?
Här kommer i alla fall en sneak peek.
Mjau!

Av Mimmi - 21 september 2018 18:18


Mjau, jag fredagsmyser.
Jag har fått tonfisk blandat med ansjovis och det var så gott att hela matskålen blev som nydiskad!
Matte gillar inte ansjovis och hon var lite rädd för att det skulle lukta.
Men det gjorde det inte.
Eller så fick hon aldrig en chans att känna efter...
Nu är magen mätt och nöjd och då har jag gosat ner mig i min nya begagnade korg.
Det känns bra!
Här kan jag nog tänka mig att ligga en del.
Då gör det ingenting om stormen susar runt knutarna och busar på balkongen.
Och ifall ni undrar vad Matte fick till fredagsmys - hon fick huvudvärk och feber, som nästan varje dag.
Så hon har gosat ner sig i sängen och kramar kudden.
Hur brukar ni fredagsmysa?
Blir det något extra gott?
Och är er servicepersonal lika tråkig som min?
Mjau...

Av Mimmi - 20 september 2018 18:42


Mjau, jag gillar när Matte byter sängkläder.
Men det gäller att vara snabb.
Direkt när lakanen är borttagna så tar jag över sängen.
Då ligger jag på Mattes sida.
Och då får inte Matte störa mig.
Så då tar det en stund innan Matte får bädda klart.
Det är lika roligt varje gång.
Mjau!

Av Mimmi - 19 september 2018 16:54


Ute är det soligt och varmt.
Men i sovrummet är det mörkt och tyst.
Matte och jag ligger i sovrummet.
Jag har en sån där lojalitetsdag där jag håller Matte sällskap.
Ligger på min sida sängen.
Sover när hon sover.
En gång försökte hon sitta lite i soffan och jag följde med.
Men det höll bara i en halvtimme, sedan låg vi i sängen igen.
Matte har sovit i en hel vecka nu.
Och när hon inte har sovit så har hon legat och vilat.
Igår fick vi en matleverans eftersom Matte inte orkar gå och handla mat.
Jag hoppas att Matte snart är lite piggare.
För jag kan inte ha så mycket lojalitetstid.
Jag måste ju gå ut på balkongen och spana, få fart på mina bollar och hoppa runt efter solkatter!
Men idag ligger jag här i mörkret och är lojal.
Det är lite mysigt det också.
Mjau!

Av Mimmi - 18 september 2018 19:12


Jag brukar inte vara intresserad av Mattes mat eftersom hon inte äter kött.
Men ibland upptäcker jag något gott ändå.
Som pizza!
Jamars vad gott det är med pizza.
Jag var redan nyfiken när pizzan låg djupfryst på en plåt på golvet i väntan på att ugnen skulle bli varm.
Men när Matte sitter vid köksbordet så bryr jag mig inte.
Men häromkvällen blev Matte hungrig rätt sent och det sammanföll med ett program på teve som hon ville se.
Så hon satte sig i soffan med pizzan.
Och jag satte mig bredvid...
Jag sträckte på halsen och ville nosa.
Fast en hel pizzabit var lite för stor.
Så Matte lät mig nosa på en bit när det bara fanns några centimeter kvar.
Och jag nosade inte bara.
Jag slickade!
Slickade med min fina rosa tunga på pizzabotten, pesto, tomatskivor, mozzarellaskivor och riven ost.
Kort sagt - jag betedde mig som om en vegetarisk pizza var det godaste jag någonsin hade smakat.
Matte häpnade.
Och gav mig en pytteliten bit att tugga på.
Den försvann i ett nafs!
Så det blev samma sak med nästa bit.
Jag slickade över halva biten och krävde min andel.
Nu är jag pizzafrälst!
Visst ska vi äta pizza ikväll igen?
Snälla, Matte???

Av Mimmi - 17 september 2018 15:52


Idag tände Matte ett stearinljus.
Första stearinljuset efter sommaren.
Nuförtiden är jag förstås blasé.
Men det är faktiskt så bloggen började för 3,5 år sedan.
Med ett stearinljus.
Och min fascination av detta.
En mycket rädd skyggis som upplevde det första stearinljuset någonsin i sitt nya liv och blev helt såld på det.
Det var precis där och då som Matte insåg att jag behövde en blogg.
En blogg där jag kunde berätta om mitt liv från min synvinkel.
En blandning av rädsla och glädje.
Och utveckling.
Matte kommer ihåg det ofta just när hon tänder ett stearinljus.
Bloggen som kom att förändra mitt liv.
Och Mattes liv.
Och livet på många hemlösa behövande katter som vi har försökt att hjälpa med mina auktioner.
Så där satt Matte med en liten tår i ögat.
Tvåbeningar har så lätt för att bli nostalgiska...
Som katt lever jag mest i nuet.
Så kom igen, Matte, vi har en auktion att förbereda!

Av Mimmi - 16 september 2018 18:55


Mjau, vi befinner oss i energisparläge.
Ni vet - när alla andra tror att man är lat.
Fast det är man inte alls!
För någonstans inombords så funderar vi faktiskt på nästa auktion.
En höst-auktion.
Med hög mysighetsfaktor.
Och lite av allt det som man behöver på hösten.
Är ni med?
Än så länge befinner den sig på spädbarnsnivå.
Det kommer att dröja lite innan den är fullvuxen.
Minst en vecka.
För vi måste först samla ihop tillräckligt med energi.
Men det kommer.
Mjau!

Av Mimmi - 15 september 2018 19:57


Mjau, vilken trött Matte jag har!
Hon bara sover och sover.
Och även om hon inte sover är hon inte särskilt pigg.
Igår kväll fick jag visserligen hennes hand.
Men när hon slutade klappa så halvsov vi båda två.
Och till slut reste jag mig och vände på mig.
Matte lade inte märke till det.
Men till slut skulle Matte ha tillbaka sin hand.
Och då insåg hon att hon inte längre hade mitt huvud i handen utan rumpan...
Hihihi!
Bra att testa uppmärksamhet på sin servicepersonal ibland.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards