livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 21 maj 2018

Soft

Av Mimmi - 21 maj 2018 21:13


Mjau, tänkte bara berätta att Matte minsann inte stressar!
Så ingen auktion idag och inte imorgon heller.
Idag var Matte hos den sjuka gymnasten och efter det tyckte hon att hon verkligen förtjänade en ask jordgubbar.
Dessutom köpte hon solkräm till tiggerskan framför Ica.
Den stackarn sitter som i en bastu hela dagen och har nog fått mest färg i hela Sverige!
Så om ni vill veta bästa platsen för att sola så är det definitivt framför vår icabutik...
Hon fick sig en glass också.
Och trallala, nu har hon inga pengar kvar.
Men vi borde få pengar på fredag så vi klarar oss.
Matte säger att det är viktigt att bryr sig om både djur och tvåbeningarna.
Tvåbeningar kan också komma hemifrån och känner sig ensam, de kanske inte får mask och öronskabb men liknande besvär och de går hungriga.
Matte säger att jag inte borde blogga om det för nu kanske några följare kommer att sluta läsa bloggen.
Men det struntar väl jag i!
Det är min blogg och jag skriver vad jag vill.
Morrrrrrrrrrr till alla som är elaka mot djur eller tvåbeningar!
Förresten har Matte i alla fall samlat ihop allt för auktionen.
Och jag har inte stressad henne ett dugg.
(Bara krävt uppmärksamhet och gos och lek med bollarna.)
Så jag är så snäll så snäll!
Och om ni också är snälla så kan ni få en liten tjuvtitt i kassen där Matte har samlat allt.
Men bara en mystisk liten titt...
Kan ni gissa vad den kommande auktionen handlar om?
Kom igen nu.
Gissningar är gratis!

 
 
Klosterkatterna

Klosterkatterna

21 maj 2018 21:42

Katter? *fnissar busigt*
Vi tycker att man absolut måste blogga om hur både djur och människor far illa. Det är jamarviktigt att ingen glöms bort, utan att vi försöker göra den här världen bättre för allt levande. Det tycker matte också, hälsar hon.

http://klosterkatterna.blogspot.se

Mimmi

21 maj 2018 22:39

Mjau, katter är kärleksfulla och toleranta, de kommer att fortsätta läsa.
Deras tvåbeningar vet man aldrig, har jag lärt mig...

 
Ingen bild

T

22 maj 2018 10:06

Ingen ska fara illa, jamar matte och jag. Tvbeningar har en del att lära av katter och djur. Ingen vet vad som hänt andra varelser. Vi kan inte ens föreställa oss vad som hänt vissa tvåbeningar.
Kattauktion! Oj, vad roligt! Säg till matte att det inte är någon brådska.

Mimmi

22 maj 2018 10:20

Mjau, precis!
Ja, det lär ta några dagar till. Matte har inte ens börjat fota...

 
Ingen bild

Björn

22 maj 2018 15:05

Vi gissar att temat för auktionen är kattskyltar! :D

Mimmi

22 maj 2018 16:35

Mjau! Det är full pott!
En mängd olika skyltar som visar att man är en stolt kattägare... eeeh... jag menar att man är kattägd förstås!

 
Ingen bild

Smiley

22 maj 2018 17:22

Och vi som trodde att temat var:"Arga katter får rivet skinn"! Av texten på den gul/svarta skylten att döma! Så fel man kan ha, men det är bara roligt.:D Björn är en smart katt,som prickade helt rätt!
Nospussar Smiley

Mimmi

22 maj 2018 20:06

Mjau, Björn är en tvåbening. Men även tvåbeningar kan vara smarta ibland. Dessutom fick han säkert hjälp av sina katter!
Och jo, det finns även varningsskyltar. Lite gott och blandat.
Varningar kan vara ironiska också.
På våran ytterdörr har vi en träskylt med "varning för katten, liten men kaxig"
Den gillar jag!
Undrar just hur många som är rädda för mig?
Nospussar

 
Ingen bild

Smiley

22 maj 2018 20:21

Ingen är rädd för en gullunge som Du, Mimmi. Jag har en skylt som det står " jag vet att jag är en nakenfis! men fråga min människa om lov innan du klappar mig" men jag är en perser (enda långhårsrasen). Det är väl ironi??? Förlåt Björn att jag trodde att Du är en katt och inte en 2-bening! Men ta det som en komplimang! Nospussar eran Smiley.

Mimmi

22 maj 2018 21:15

Mjau, men de flesta får ju aldrig se mig. Så de kanske är lite rädd ändå?
Hihi, din skylt är också roligt!
Nospussar

 
Ingen bild

Björn

22 maj 2018 21:46

Det tar jag som en komplimang Smiley! 😉
Jag är tjänare åt två ljuvliga kissekatter och det är ett sant nöje. 😊

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Söndag 12 maj 17:58


Mjau, idag har Matte verkligen drivit saker på sin spets. Hon var ganska groggy efter gårdagen. Men hon gick i alla fall upp för att äta frukost. När hon sedan skulle ställa disken i maskinen så lyckades hon på något sätt att få in en gaffels...

Av Mimmi - Lördag 11 maj 21:38


Mjau, idag försvann Matte i flera timmar. När hon slutligen kom hem hade hon äntligen med sig penseer. Och något mycket konstigt. Jag blev både skeptisk och nyfiken. Men eftersom jag även jobbar som doft-kontrollant så var jag naturligtvis ...

Av Mimmi - Fredag 10 maj 21:01


Mjau, jag är ett plåster på Matte idag. Igen. Jag brukar vara det åtminstone ett par gånger i veckan. Jag måste ju visa Matte hur mycket jag älskar henne. Ibland räcker det helt enkelt inte med gos och pussar och buffar och ligga nära. Då...

Av Mimmi - Torsdag 9 maj 21:21


Mjau, när det är långhelg så kan man få lite extra energi i tassarna. Och när jag har mycket energi i tassarna så blir det oftast lite bus. Det är ju så roligt att busa! Och nästan lika roligt är det att sedan se Mattes reaktion... Idag kör...

Av Mimmi - Onsdag 8 maj 22:00


Mjau, idag var Matte iväg och jobbade med "sina" skyggisar igen. Ingen skyggis är den andra lik. Var och en behöver ett individuellt bemötande. Och var och en har sin alldeles egen stil. Och Matte älskar dem alla. Vissa kanske lite mer än...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards