livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 17 maj 2018

Tid

Av Mimmi - 17 maj 2018 17:41


Nu har jag varit klapp-bar i fem och en halv vecka!
En ganska kort tid egentligen.
Men det känns som en evighet.
Och som en självklarhet nu.
Matte blir hela tiden förvånad hur tiden flyger iväg när hon klappar mig.
Hon ska bara klia mig lite under hakan - och vips har det gått en timme!
Så det är helt klart inte bara jag som njuter av dessa stunder.
Matte kan sitta verkligen hur obekväm som helst, bara hon tittar på mig och känner hur mycket hon älskar mig så känner hon inte att det är obekväm.
Idag har vi dessutom gosat mitt på ljusa dagen.
Jag kände mig lite frusen eftersom temperaturen har störtdykt med 14 grader.
Så jag låg i soffan istället för på balkongen.
Matte satte sig bredvid och började klia och sedan glömde vi båda tid och rum.
Som ett älskande par...
Det var så himla mysigt!
Jag är en så otroligt nöjd och glad katt.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards