livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 5 maj 2018

God kväll

Av Mimmi - 5 maj 2018 19:49


Ni kanske tror att det bara är elände och tandagnisslan här hemma?
Nej då!
Det var ju perfekt balkongväder idag.
Så jag var ute många fina timmar.
Hur Matte hade det i sitt mörklagda sovrum vet jag inte så noga...
Men hon lyckas få iväg en beställning på nätet med bland annat mycket färdigmat och mellanmål som kommer att levereras imorgon kväll.
Och i eftermiddags kom en mycket snäll vän och levererade det mest nödvändiga plus lite guldkant.
Matte har fått en trerätters meny ikväll.
Jordgubbar till förrätt, micrad risotto som huvudrätt och senare blir det choklad till efterrätt.
Så oavsett hur hon mår så kan jag försäkra att hon är mätt i magen och definitivt inte kommer att svälta ihjäl!
Matte har till och med lekt med mig en liten stund.
Naturligtvis orkade hon inte leka tassboll eller annat ansträngande.
Men hon vred lite på handleden där hon låg i soffan och då blev det en ljusprick av hennes armbandsur genom solen.
Den jagade jag en bra stund!
Sen tyckte hon att det var alldeles för ljust i vardagsrummet och gick och la sig igen.
Så jag har passat på att smita ut på balkongen igen.
Måste ju passa på innan Matte vill stänga dörren.

 
 
Ingen bild

Smiley

5 maj 2018 20:35

Skönt att höra att matte mår liiiite bättre idag! Jordgubbar och trerätters meny låter mycket bra (och gott!). Tänkte att Du Mimmi ska vara i solen, på balkongen med massor av godis, så det kommer ett paket till Dig i veckan som kommer. Du behöver ju lite uppmuntran för att kunna ta hand om Matte på bästa sätt!
Nospussar från Din busige Smiley.

Mimmi

5 maj 2018 20:41

Åh, Smiley, du förstår precis!
Det går åt mycket godis när man ska mäkta med en sjuk matte.
Så underbart med snälla, busiga kompisar!
Massor med nospussar!

 
Ingen bild

T

5 maj 2018 21:24

Vilken snäll vän matte har som levererar mat till henne. Sådana vänner ska man vara rädd om. Om jag bodde närmare skulle jag också ge din matte mat ibland. Kanske 4-rätters med 2 st olika torrisar, litet kokt skinka och som efterrätt kokt torsk. Jamarmums! Skönt för dig att kunna vara på balkongen idag.
Nospuss till dig och matte

Mimmi

6 maj 2018 00:00

Ja, mattes vän är mycket snäll!
Matte har faktiskt egna torrisar som heter knäckebröd...
Men jag tycker att din menyförslag låter alldeles utmärkt.
Jag skulle inte tacka nej till en inbjudan!
Balkongen gjorde mig mycket trött så jag sov bredvid matte i soffan i 1,5 timmar. På rygg!
Nospuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Onsdag 24 april 21:20


Mjau, nu är det sista chansen att lägga tassarna på en av de fina tavlorna i mitt galleri. På torsdag klockan 20 är det för sent. Sista chansen att erövra ett av dessa underbara mästerverk att förgylla ditt hem. Här kommer sista uppdateringen...

Av Mimmi - Tisdag 23 april 20:51


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mitt pop-up-galeri. Sedan stängs den imaginära lokalen. Inget varar för evigt. Speciellt inte en mjauktion. Eller en godisbit... Men ni kanske vill veta budläget? 1) 200 kr, Malte 2) 250 kr, Åsa ...

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Av Mimmi - Lördag 20 april 16:41

  Mjau och välkommen till vernissage!  Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis.  Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland.  Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden.  Pengarna för utställningen gå...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards