livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 6 mars 2018

Av Mimmi - 6 mars 2018 22:00


Här kommer den äntligen: auktionen till förmån för Snuffefonden!

De flesta av er känner väl till Snuffefonden?

Jag har ju haft auktion till förmån för dem även förra året.

Snuffefonden försöker att hjälpa sjuka katter med kostnader till veterinärvård.

Tyvärr finns det inte så mycket pengar i fonden nuförtiden så att långt ifrån alla katter som skulle behöva det kan få vård.

http://snuffefonden.se/ och https://www.facebook.com/groups/303445659697508/ 

Det har stormat lite kring Snuffefonden då det - som i alla grupper alltid finns folk som tror att deras uppgift är att läxa upp andra medlemmar och hjälpsökande. Och många har missat läsa reglerna för fonden.

Det känns mycket trist eftersom vi alla älskar våra katter och i grunden vill dem väl.

Som Matte alltid säger: min katt är min största skatt!

Därför har jag valt att ge auktionen namnet VÄRDEFULL.

Kattsmycken som symbol för hur fina och värdefulla alla katter är.

Smyckerna kommer till största delen från en kattvän som önskar vara anonym.


Auktionen går till som vanligt.

Bud kan läggas här i kommentaren eller på Facebook till det speciella inlägget som jag kommer lägga upp för det, med ett foto på varje objekt.

Kom ihåg att alltid ange objektnummer på varje objekt ni vill buda på!

Alla får buda, inte bara tvåbeningar utan även katter, hundar, hönor, tuppar, dammråttor...

Och alla pengar går som vanligt oavkortat till välgörande ändamål.

Auktionen avslutas på söndag 11/3 klockan 20:00.

Och den här gången har vi extra många objekt!

Är ni beredda?

Då glittrar vi loss...



1)

Vi börjar med ett förjusande set på halsband och örhängen. Vill du gå all in som crazy catlady så är det här ett måste. Känn dig kunglig och kattägd samtidigt!

Utropspris 100 kronor.


 

 




2)

Föredrar du en kattunge runt halsen? Då är den här till dig. en pytteliten kattunge som klamrar sig fast vid en tunn halskedja.

Utropspris 50 kronor.


 




3)

Vill du ha en katt som biter dig i örat istället? Vi kan erbjuda allt!

Svarta katt-örstickor där huvud och framtassarna kommer vara på framsidan av öronen medan kroppen, baktassarna och svansen hänger ner bakom örat.

Två stycken med onskefulla röda ögon!

Utropspris 50 kronor.


 

 




4)

Önskar du att ha katten på tröjan, blusen, jackan eller väskan?

Då har vi här en fin liten pin med en katt som jagar vid fullmåne.

Utropspris 50 kronor.


 




5)

Om du hellre vill ha en brosch så har vi en här. Varning för busig katt som försöker fånga fisken ur skålen...

Utropspris 50 kronor.


 




6)

Tycker du om kärlek och katter och halsband med lite strass? Då har vi det här söta halsbandet med två katter i ett hjärta. Som gjort för att få hjärtat att smälta...

Utropspris 50 kronor.


 

 




7)

Ännu ett halsband med två katter som gillar varandra. För dig med yoga-tendenser eller Yin och Yang inspiration. Som extra bonus är även baksidan mycket vackert!

Utropspris 50 kronor.


 

 

 




8)

Lite mer färglad än bara svart och vit? Dessa örhängen kommer att lysa upp vilken regnig dag som helst och får både dig och din omgivning på glatt humör!

Utropspris 50 kronor.


 

 




9)

Vad säger ni om ett hårspänne? Den här katten pryder gärna ditt hår till både vardag och fest.

Och katter killar ju att fixa till håret...

Utropspris 50 kronor.


 

 




10)

Då har vi kommit till Mattes hatobjekt. Det tog minst 20 foton innan hon fick till en någorlunda skarp bild på den här ringen...

Katten klänger runt ditt finger och går att justera i storleken. Den stirrar på allt och alla med lysande turkosa ögon.

Utropspris 50 kronor.





11)

Ännu en kattring som kan justeras i storleken. Med en söt liten sittande katt.

Matte undrar om någon någonsinn har fotat en ring med mobilkamera och det blev en bra bild?

Utropspris 50 kronor.


 




12)

Och när vi ändå håller på med fingrarna. Nailstickers. Om ni vill ha riktigt snygga och kattiga naglar.

Bruksanvisning står på baksidan.

Utropspris 50 kronor.


 




13)

Förtjänar du en guldtass? I så fall kommer det en här på en silverbrosch. En utmärkelse som helst ska ges från katten till servicepersonalen.

Utropspris 50 kronor.


 




14)

Tycker din katt om att leka? Tycker du om att leka? Då måste du ha den här katt-pin med rörlig boll!

Kan sättas fast på tröjan, jackan eller väskan.

Utropspris 50 kronor.


 

 




15)

Har du en kofta utan knappar? En sjal som aldrig ligger som du vill? Den här nålen är lösningen!

Perfekt för allt som behöver hållas ihop. Ni har säkert sett den förut, men då utan den här fina katt-dekon.

Utropspris 50 kronor.


 




16)

Samma som nummer 15 men här i en svart variant.

Utropspris 50 kronor.

 




17)

Sist men inte minst den gåtfulla katten som brosch.

Blå eller grön eller turkos eller helt odefinerbar i färgen, beroende på ljuset.

Skimmrande vackert!

Utropspris 50 kronor.


 

 




Men här tar det inte slut den här gången.

Utan alla budgivare som budar 100 kronor eller mer på minst ett objekt deltar dessutom automatisk i en utlottning av en liten katt-almanacka.

Jo, jag vet, det är redan mars. Men den är lika fin ändå och varje vecka får du en ny katt som följer dig i 7 dagar. Matte har en egen och älskar den.


 

 

Så nu är det bara att buda loss!

Kom igen .

Jag förväntar mig stordåd...

Mjau!

                                     

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards