livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 8 februari 2018

Wimsa

Av Mimmi - 8 februari 2018 19:04


Idag har Wimsa varit hos veterinären.
Hon var mycket duktig tydligen.
Tänk att det finns katter som är duktiga hos veterinären!
Som sitter på bordet och är snälla.
Jag är djupt imponerad!
Vilken bedrivt som katt.
(Själv skulle jag antingen dött av rädsla eller bitit ihjäl veterinären...
Mig måste man tvinga in i en klämmbur och söva ner för att kunna hantera mig.)
Wimsas hjärta har blivit lite sämre så hon ska börja äta en medicin.
Men hennes personal behöver inte vara orolig.
Däremot ska det bli mycket regelbundna återbesök nu för att ha koll.
Och besöket var dyrt så det var ju en jamartur att jag hann swisha större delen av pengarna igår kväll!
Wimsa sover en del på grund av sjukdomen.
Men ibland är hon pigg som en kattunge!
Här får ni se en bild på henne hos veterinären.
(Morrrrrrrrrrr..... Jag ryser när jag ser det där rummet!)
Hur brukar ni bete er hos veterinären?

 
 
Ingen bild

T

8 februari 2018 19:52

Lilla Wimsa. Vi får hoppas medicinen kommer att hjälpa och att hon ska kunna få ett bra kattliv ändå.

Själv avskyr jag transportburen och att åka bil. Jag får panik. När jag är hos doktorn går det bra, men buren och bilen.....jag kräks och bajsar och mår absolut det värsta jag kan må. Matte har lovat mig att jag inte ska behöva åka bil eller bur mer, vad hon nu menar med detta. Jag ska göra det absolut bästa att hålla mig frisk och kry, så det så!

Lycka till Wimsa!

Mimmi

8 februari 2018 20:11

Mjau, det är precis så jag gör, Tommi.
Jag håller mig frisk och kry för att slippa veterinären! Hoppas att det fungerar.

 
Ingen bild

Björn

8 februari 2018 20:43

Underbara lilla Wimsagumman! Vad hon är duktig.
Här är det inga direkta klagomål när det är dags att åka till veterinären så det brukar gå bra men så är vi ju inte där så ofta heller.
Nu håller vi tummarna för att Wimsas medicin gör susen.
Det känns väldigt bra att ha hjälpt henne och matte lite grann i alla fall .

Mimmi

8 februari 2018 21:40

Visst är Wimsa duktig. Och hon åt sin medicin utan problem, tyckte till och med att den var gott!
Ett så smart fröken hon är!

 
Klosterkatterna

Klosterkatterna

9 februari 2018 05:02

Så duktig Wimsa är! Och vi håller alla tassar för att hon snart skall vara pigg igen. Matte säger att vi är duktiga när vi åker i bilen, fast vi hatar det och tydligt talar om vad vi tycker. "Ni kommer ändå aldrig upp i Immas klass - hon var den minsta katt jag haft, men hon avgrundsvrålade värst av alla" påstår hon. Skall man ta det som en utmaning?!? Krya-hälsningar till Wimsa från klosterkillarna.

http://klosterkatterna.blogspot.se

Mimmi

9 februari 2018 08:52

Mjau, Wimsa kommer ju aldrig bli frisk igen men förhoppningsvis blir hon inte sämre på ett tag och har många år kvar att leva trots sjukdomen.
Ja men där ser man! Ni gör alltså Belle konkurrens i bilen...
Själv är jag knäpptyst under resan.
Jag sa inte ett knyst när Matte hämtade mig och åkte kollektiv i två timmar.
Självklart ska ni antar utmaningen om Immas vrål!
Jag hejar på er, killar!
Nospussar

 
Ingen bild

Katten Sven

9 februari 2018 17:50

Jag är den exemplariske patienten hos vettisen, det har flera av dem sagt, matte säger att jag nästan är löjligt hanterbar hos veterinären?! Fast bilresan dit gillar jag inte!

Mimmi

9 februari 2018 18:03

Nä men Sven! Hur I hela kattens namn gör du?
Jag är imponerad!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 28 mars 18:47


Mjau, som sig bör så är Matte och jag på väg till Blåkulla nu. På kvasten och allt. Jag hoppas att Matte kan styra kvasten rätt trots att hon fortfarande har ont i ryggen. Det vore ju förfärligt om vi istället hamnade på Kebnekaise eller någo...

Av Mimmi - Onsdag 27 mars 21:13


Mjau, idag var Matte på katthemmet igen. Hon hann dock aldrig ta några bilder. Hon hade fullt upp med att låta två olika katter slicka flytande godis från hennes fingrar. Och att leka med en annan katt. Och att gosa med en fjärde. Dessutom...

Av Mimmi - Tisdag 26 mars 19:34


Mjau, idag fick jag också ett påskägg. Visserligen bara i papp men med en väldigt fin gul fluffig kyckling på. Och den var bara till mig. Jag älskar fluffiga små kycklingar! Kortet var från mina vänner Cornelia, Sven och Räkan. Så jag är ...

Av Mimmi - Måndag 25 mars 22:23


Mjau, idag fick Matte ett mystiskt paket. Det visade sig innehålla ett påskägg. Ett påskägg till Matte. Jag nosade noggrant men det luktade bara choklad. Och jag gillar absolut inte lukten av choklad. Matte säger att det är tur eftersom c...

Av Mimmi - Söndag 24 mars 21:04


Mjau, som alla vet så kan livet kännas lite förvirrande ibland. Men nu har Matte blivit lite orolig för att jag kanske blir lite dement. Från att ha varit nästan helt tyst så har jag blivit mycket verbal under de senaste månaderna. Senast den...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards