livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 15 december 2017

Av Mimmi - 15 december 2017 19:07


Det blir ingen julgran i år.
Matte orkar inte bära upp den lilla i plast ur källaren.
Dessutom påstår hon att jag ändå bara busade med den.
Jag förstår inte riktigt vad hon menar.
Har ju bara plockat ner de få saker som hon hängde i flera gånger dagligen...
Och det var bara av omtanke!
Jag måste ju hålla Matte alert, tyckte jag.
Idag har jag varit på bästa bushumör hela förmiddagen.
Jagat både synliga och icke synliga möss, dribblat bollar och leksaker överallt, knölat till mattorna och fått in en tass i den förbjudna blomkrukan...
(Ajabaja!)
Däremellan har jag ätit massor med blötmat.
Sen har jag tassat ner saker från soffbordet (ännu mer ajabaja)!
Dessutom har jag försökt att gräva en grotta med mycket stånkandet och klokravs i det täcket som jag ligger på i sängen vanligtvis.
Matte låg bredvid och försökte sova.
Till slut satte jag mig och jamade lite i vardagsrummet bara för att se om Matte skulle gå upp och kolla att allt var bra med mig.
Och ja, det gjorde hon förstås.
Till slut slocknade jag i alla fall.
Men det är ju jul snart och då ska man vara glad!
Så jag övade bara lite...
Men Matte, titta, om du fixar en sådan här fin julgran så ska jag ligga där så snäll så!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards