livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 1 juni 2017

Av Mimmi - 1 juni 2017 13:23


Idag var jag nära döden igen.
Och det tidigt på morgonen!
Det kom en hantverkare som skulle fixa säkerhetsdörren.
Han borrade och grejade och lät i nästan en halvtimme!!!
Jag bedömde rätt snart att jag nog inte var säkert under soffan utan flydde till kojan på balkongen.
Jag var så rädd så rädd...
Och där satt jag kvar och surade även när allt var över.
Matte kom hela tiden och sa att allt var bra igen.
Men jag hörde ju att oljudet var kvar i huset.
När jag till slut kom in så gick jag runt med svansen mellan benen och säkerhetskollade hela lägenheten.
Lite godis gjorde mig dock på bättre humör.
Och när jag såg att Matte gick och la sig för att sova lite till så fattade jag att ingen mer skulle störa.
Då kunde jag äntligen slappna av och äta frukost och gå på lådan.
Och när Matte vaknade igen så låg jag på min sida av sängen.
Suck.
Ännu en nära-döden-upplevelse som jag klarade.
Men nu vill jag ha lugn och ro, hör du det, Matte?
Mina små kattnerver klarar inte mer.
Det borde faktiskt vara förbjudet att utsätta små skyggisar för oväsen!
Jag kommer kräva väldigt mycket godis i skadestånd.
Så det så!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards