livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 3 april 2015

Av Mimmi - 3 april 2015 21:00

...så har jag fått brev av hankatten Saffran! Och då måste jag ju svara. 

Hej Saffran! 

Vad kul det låter att bo tillsammans med sina syskon. Själv har jag tappat bort min familj och Matte har nästan ingen familj kvar heller så nu är vi en egen liten familj. Sen exakt åtta veckor. 

Och jag har bloggat sedan fem veckor. Eftersom det är både spännande och läskigt att ha en ny familj så känns det rätt skönt att prata av sig här ibland. 

Men jag läste att ni gosar med eran matte. Hur vågar ni? Och hur gör man? Jag är ju lite nyfiken på närkontakt men blir alltid lite rädd när det kommer till kritan. 

Jag tycker att det är väldigt spännande hur andra katter gör och lever och vad de upplever. 

Hoppas att jag får kontakt med fler katter härinne som har lite tips till mig!

Hälsar till Vanilj och Lakrits och eran matte! 

Glad Påsk

önskar Mimmi


Av Mimmi - 3 april 2015 13:28

Jag och Matte önskar GLAD PÅSK till alla andra tröttisar där ute!...

 

Nu tar vi en tupplur - eller är det hönslur eller påskharelur nu? 

Jag ska i alla fall lura på fjädervippan senare när jag sovit klart! 

Och Matte - det är bara för att det är påsk som du fick vifta med mobilen så här nära mig! Och för att jag fick en uppdragbar mus i morse...  Kom ihåg det! 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards