livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 28 februari 2022

Av Mimmi - 28 februari 2022 21:06


Mjau, idag är det jubileum för bloggen!
Sju svåra år...
Jag borde väl räknas som en litterär katt vid det är laget, tycker jag.
Det var nog en himla tur att Matte är en sådan bra lyssnare och fattade att jag hade mycket att berätta fast jag var så fruktansvärt skygg.
Då var det inte ens säkert att jag någonsin skulle bli trygg.
Matte visste att om hon någonsin skulle uppleva det som bilden nedan visar.
Men hon tyckte redan så mycket om mig att hon sa att inte spelade någon roll.
Hon sa att det viktigaste var att jag skulle vara lycklig.
Och lycklig har jag definitivt varit och är det fortfarande mer än någonsin.
Det trodde jag aldrig att livet kunde bli så underbart när jag blev infångad och var så otroligt rädd och panisk.
Och dessutom utvecklas jag fortfarande.
En liten tass i taget.
Kommer ni att fortsätta läsa de kommande sju åren?

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards