livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juli 2022

Av Mimmi - 23 juli 2022 18:39


Mjau, idag blir det hemma hos Cirkus Boman.
Det är inte vilket hem som helst.
Här bor nämligen min älskling Granit!
Han kom dit som jourkatt tillsammans med kompisen Theo och de var skyggisar precis som jag har varit.
Nu är de både trygga och fasta medlemmar i cirkusen.
Granit håller sig fortfarande lite på sin kant, för att man får vara precis som man vill där hemma.
Det är underbart med hem där man kan vara precis den man är och bli älskad för det.
Det vet jag ju precis allt om själv.
I Cirkus Boman ingår också stora stiliga Clemens och söta prinsessan Maja Gräddnos.
Det är den fasta ensemblen.
Det brukar även finnas jourkatter som väntar på ett eget hem hos Cirkus Boman.
Just nu är det Minus, som ser precis ut som jag och Granit.
Och Fanny, en kattflicka som är svart och vitt.
Båda lär sig för fullt den ädla cirkuskonsten att bli tryggis av de fasta medlemmarna.
Och båda längtar efter egna hem med kärleksfull personal men utan barn och utan andra djur.
Jag vet även att det finns en stor innätat balkong hos Cirkus Boman och även en rastgård.
Och det finns alltid plats att dra sig undan om man inte kommer överens eller är en ensamvarg, jag menar katt.
Ett underbart ställe, den där cirkusen!
Mjau!


Av Mimmi - 22 juli 2022 21:57


Mjau, idag hade jag tänkt att skriva hemma hos Cirkus Boman.
Men Matte har huvudvärk och vägrar att hjälpa mig med administrativa uppgifter.
Så det får bli imorgon.
Själv har jag mest varit ute på balkongen.
Förutom de tre timmar som Matte stängde balkongdörren för att det blev lite varmare ute än inne.
Nu är jag väldigt trött.
Matte är också väldigt trött.
Jag ska natta henne strax.
Vi hörs imorgon.
Mjau!

Av Mimmi - 21 juli 2022 21:20


Mjau, idag är det faktiskt alldeles för varmt för att blogga.
Vi har haft 34 grader i skuggan.
Och det är fortfarande 28 grader fast solen håller på att sjunka ner i havet.
Matte och jag har mest sovit och vilat framför fläkten.
Och jag har sett till att lufta mitt långa magfluff för att inte storkna.
Imorgon ska det bara bli 27 grader.
Då kanske vi är piggare.
Kanske.
Mjau!

Av Mimmi - 20 juli 2022 20:04


Mjau, även Molly har skickat in några bilder.
Det är bilder på hennes klösträd som står i solen.
För Molly är en riktig soldyrkare.
Hon gillar att ligga i kojan på klösträdet i solen oavsett hur varmt det är.
Men ibland ligger hon i soffan eller på golvet också när det är sol där...
Jag har lite svårt att förstå det eftersom jag har svårt för värmen.
Själv ligger jag aldrig i solen om det är varmare än 20 grader ute.
Men om man tittar närmare på Mollys koja så hittar man något.
Hon har nämligen lite leksaker där inne!
Precis som jag har i min koja i vardagsrummet.
Det är ju väldigt mysigt att vila mellan sina kära ägodelar och en och annan myntakudde.
Eller hur?
Dessutom är det ett mycket tjusigt klösträd som Molly har.
Klart som solsken att man vill ligga där mycket.
Mjau!

Av Mimmi - 19 juli 2022 18:26


Mjau, Sverker är inte blyg och var genast beredd att ställa upp på bloggen.
Som alla tuppar har han en egen liten harem.
Hans fruar heter Hilda, Hulda och Olga.
Ni kan se dem när de gör sin morgontoalett på bordet.
Samma bord som deras matte brukar dricker kaffe.
Man har ju hört talas om sminkbord.
Men jag hade ingen aning att även höns använda sådana...
Som de duktiga haremshönor de är så döljer de sina ansikten för säkerhets skull.
Sverker har koll på dem!
Allihopa bor långt ute på landet och kan därför gå fritt ute.
Förutom bordet är det gräset som är favoritplatsen.
Jag vet inte riktigt vad Sverker tycker nu när Tommi inte finns kvar.
Han har vägrat diplomatisk att uttala sig i ämnet.
Men de var inte nära vänner direkt, så att säga.
Nu ska vi lämna Sverker åt sitt jobb att krafsa och bevaka fruarna.
Men han hälsar att det nu är er tur att skicka in en bild eller flera.
Och det har han rätt i.
Kom igen!
Mjau!

Av Mimmi - 18 juli 2022 20:34


Mjau, idag fick jag en idé när jag låg i kojan på balkongen och njöt av livet.
Varför inte presenterar flera bloggläsare?
Gärna med bild.
Kanske bild på sommarens favoritplats också?
Det tycker jag skulle vara jätteroligt!
För visst var det kul att se bilden från Cornelia?
Ni kan skicka bilder till Mattes telefon.
Och skriva några rader.
Så hamnar ni på bloggen.
Det blir väl bra?
Mjau!

Av Mimmi - 17 juli 2022 17:31


Mjau, idag har Matte lagt färdig pusslet.
Och ja, det finns faktiskt åtta kattungar.
Dessutom en massa onödiga saker.
Det hade väl räckt gott och väl med kattungarna?
Matte säger i alla fall att det var mycket roligt att lägga pusslet.
Och hon undrar om ni vill att den ska dyka upp på en mjauktion längre fram?
Säg gärna till i så fall, så att vi vet.
Nu ska vi lata oss lite.
Och sedan ska Matte se efter vilket pussel hon ska laga sedan.
Det finns dock inga fler kattpussel vad jag vet.
Så det blir inga särskilda rapporter framöver.
Om jag inte lyckas med att sabba pusslet...
Mjau!

Av Mimmi - 16 juli 2022 20:54


Mjau, idag skickade Cornelia en bild till mig.
En bild på den innätade altanen som hon och brorsorna Sven och Räkan är på nästan jämt under sommaren.
Visst ser det underbart ut?
Man kan nästan se och höra alla fjäderkotlettar som sitter och flaxar i all grönska.
Det måste vara rena rama paradiset.
Och att vara ute men ändå tryggt.
Jag är faktiskt lite avundsjuk.
Visserligen har jag en innätad balkong men den har bara tak över hälften.
Och så är det en massa vatten utanför.
Jag saknar verkligen buskar och träd med små pippisar i.
Här är det mest måsar.
De är inte särskilt charmiga så att säga.
Jag tror att jag skulle flytta hem till Cornelia och brorsorna bums.
Ja, om det inte vore för Matte.
Henne kan jag inte vara utan.
Hon är viktigare än alla fjäderkotlettar i hela världen!
Men visst är det fint hos Cornelia och gänget?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards