livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under maj 2022

Av Mimmi - 23 maj 2022 19:50


Mjau, idag var det soligt och nästan vindstilla.
Purrfekt att ligga på balkongen och sola pälsen.
Men Matte har fortfarande väldigt ont och ligger helst ner på sängen.
Så jag hade lite svårt att bestämma mig.
Skulle jag vara ute och njuta?
Eller vara hos Matte och gosa och trösta?
Jag fick helt enkelt dela upp min tid mellan solen och sängen.
När det är så varmt som idag kan man ändå inte ligga konstant i solen.
Man måste gå in ibland eller söka skugga.
Och dessutom är det alltid så mysigt att gosa med Matte i sängen.
Så jag har haft en riktigt bra dag.
Mjau!

Av Mimmi - 22 maj 2022 23:35


Mjau, Matte har ont i ryggen.
Hon kan inte riktigt stå eller gå men det måste hon ju ändå göra emellanåt.
Då ser hon mycket märkligt ut.
Så då är det väl bäst att jag visar henne vägen genom att genast hoppa framför hennes fötter?
Men det tycker tydligen inte Matte.
Hon säger att jag är i vägen när hon linkar runt så där konstigt.
Men jag vet faktiskt bättre än att lyssna på henne.
Hon behöver såklart en vägvisare.
Så jag jobbar extra hårt på att hon inte ska gå vilse i lägenheten.
Jag är ju en plikttrogen katt.
Mjau!

Av Mimmi - 21 maj 2022 21:06


Mjau, när det regnar måste man sova lite extra.
Det tycker jag.
Idag höll Matte faktiskt med.
Mest för att hon röjde lite igår och blev helt slut.
I morse till exempel kunde hon inte ens äta frukost.
Hon gav mig mat, vädrade och rensade lådan och sedan gick vi och la oss igen.
Några timmar senare gick det lite bättre.
Men efter bara två timmar tyckte Matte att sängen ropade på henne.
Och jag tycker alltid att det är en bra idé att vi går och lägger oss eftersom det då blir gos innan Matte somnar.
När hon sedan vaknar blir det ännu mer gos.
Man kan aldrig få tillräckligt med gos.
Eller att ligga tätt intill.
Sedan skulle Matte bara fixa liiite till.
Men då blev hennes rygg sur och nu kan hon inte riktigt räta ut ryggen.
Rätt åt henne.
Hon borde ha fattat att hon bara skulle vila och gosa idag.
Ingenting annat.
Mjau!

Av Mimmi - 20 maj 2022 20:09


Mjau, jag glömde att berätta att Matte faktiskt ryckte upp sig på torsdag förmiddag och fixade alla vinster så att hemtjänsten sedan kunde posta dem.
Så de är på väg!
Och apropå lotter och vinster.
Matte köper ibland lotter i andra vinstchanser men hon vinner aldrig något.
Om det däremot är jag som köper lotter i vinstchanser med leksaker som vinst har jag faktiskt haft tur några gånger.
Senast har jag vunnit en liten tygkatt som har precis exakt samma färg som larven!
Det tyckte jag var jättekul.
Matte mumlade något om "ännu mer av den där färgen"...
Men vem bryr sig om henne?
Hon får dekorera soffan och soffbordet.
Golvet är det jag som dekorerar.
Punkt.
Mjau!

Av Mimmi - 19 maj 2022 19:27


Mjau, när det åskar ska man ligga lågt, säger Matte.
Jag tog henne på orden och la mig på golvet.
Men inte bara på golvet utan även in i larven.
För säkerhets skull.
Jag tror nämligen inte att blixten slår ner i en larv.
Dessutom var det skönt att krypa in i något.
Matte var inte till någon tröst direkt eftersom hon stod vid balkongdörren och tittade på spektaklet.
Vad gör ni när det åskar?
Mussehjälpen har berättat att den nya katten Nalle kommer använda pengarna från vinstchanserna imorgon.
Ni kan läsa om Nalle på deras hemsida.
Tänkte att ni kanske ville veta det.
Mjau!

Av Mimmi - 18 maj 2022 19:40


Mjau, jag hoppas verkligen att ni gillade vinstchanserna och de fina plåtskyltarna.
Nu har jag swishat 2300 kronor till Mussehjälpen.
Det kändes mycket bra.
Tack för att ni hjälper mig att hjälpa hemlösa katter!
Nu får vi bara hoppas att Matte gör sitt och packar och frankerar och adresserar alla vinster så att de kan postas imorgon.
Jag vågar dock inte lova något.
För istället för att ägna sig åt detta idag så stack hon iväg för att äta glass på glassmagasinet och njuta av en massa tulpaner i Almedalen.
Och sedan har hon sovit flera timmar men är ändå så trött så trött...
Själv kan jag slappa efter att ha gjort min plikt.
Leka med mina bollar och busar med mattorna.
Tänk om Matte var lika plikttrogen som jag är...
Mjau!

Av Mimmi - 17 maj 2022 16:40


Mjau, nu är det dags för vinstchans 7.
Sista vinstchansen den här gången.
Sedan ska jag gå ut på balkongen och sola.
Om jag nu får plats bland alla maskrosor...
Sista vinsten är även den en tunn plåtskylt 20*30 cm med hål i hörnen för upphängning.
Det finns 35 lotter och varje lott kostar 10 kronor.
Pengarna går till Mussehjälpen.
Förutom portokostnader då.
Hittills är vinnarna
1) Smiley
2) Camilla
3) Christina
4) Liv
5) Agneta
6) Sven
7) ?
Sista chansen att vinna en fin plåtskylt!
Några vinnarna har även betalat porto.
Det får man gärna göra om man vill, då blir det mer pengar till katterna.
Portot är 52 kr.
Mjau!

Av Mimmi - 16 maj 2022 14:20


Mjau, det är en riktig jobbig dag idag.
Dels är det snabeldraken som är ute och dels läste Matte i tidningen att det ska simuleras krig här där vi bor.
Dygnet runt de närmaste 10 dagarna.
Jag har gjort klart för Matte att jag behöver kompenseras med extra mycket godis för dessa olägenheter!
Stackars mina små öron...
Nu är det i alla fall dags för vinstchans 6.
Det är näst sista vinstchansen.
Sista vinstchansen kommer imorgon.
Även denna en tunn plåtskylt 20*30 cm med hål i hörnen för upphängning.
Det finns 35 lotter och varje lott kostar 10 kronor.
Pengarna går till Mussehjälpen.
Swish 0736188375
Tack för att ni hjälper mig att hjälpa!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards