livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 27 augusti 2021

Av Mimmi - 27 augusti 2021 21:45


Mjau, jag undrar var ni är?
Jag tycker att det går väldigt sakta med budgivningen.
Matte säger att jag ska lugna mig.
Det är ju faktiskt tre dagar kvar.
Men jag vill ju få en massa fina bud!
När det regnar och blåser ute och jag ligger i sängen eller soffan så tänker jag på de katter som är där ute.
Som blir blöta och kalla och hungriga.
Kanske är de sjuka.
De behöver all hjälp de kan få.
Jag vet eftersom jag själv har varit hemlös.
Och det var sannerligen ingen dans på rosor.
Det handlade bara om överlevnad.
Varenda dag.
Några som bryr sig är de här som faktiskt har lagt bud.
Just nu ser det ut så här:
1) 100 kr, Molly
2) -
3) 100 kr, Molly
4) 100 kr, Marie
5) -
6) 100 kr, Molly
7) 200 kr, Marie
8) 200 kr, Smiley
9) 100 kr, Tommi
10) 200 kr, Cornelia
11) -
12) 200 kr, Smiley
Tre objekt har inte ens fått något bud än...
Ibland undrar jag om jag verkligen kan göra skillnad.
De flesta tvåbeningar är nog tillbaka efter semestern nu.
Men tydligen blir de helt uppslukade av jobbet.
Mitt jobb är att hjälpa hemlösa katter!
Och att ta hand om Matte förstås.
Vad jobbar ni med?
Ni har säkert råd att lägga i alla fall ett bud.
Vill ni hjälpa mig att hjälpa?
Att hjälpa hemlösa katter värmar väldigt skönt i hjärtat, ska ni veta.
Remingtons kattlya behöver mycket pengar till veterinärsvård.
För att alla katter ska få en chans till ett bra liv.
Alla katter har faktiskt rätt att må bra och få vård och mat och helst ett eget hem.
Jag funderar på att själv lägga bud på nummer 2 för att tavlan är så himla fin.
Skynda er att lägga ett bud innan jag slår till!
Vi hörs imorgon kväll.
Mjau!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards