livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 25 februari 2021

Av Mimmi - 25 februari 2021 19:57


Mjau, nu när Matte mår extra dåligt så är det faktiskt extra viktigt att jag trädar in i en av mina viktigaste roller här hemma med 100% närvaro.
Jag är nämligen också ledarkatt.
Ni som också är ledarkatter förstår precis.
Och kom nu inte och påstår att det bara finns ledarhundar.
Pyttsan!
Jag är säker på att vi är rätt många som känner ett stort ansvar för att visa tvåbeningar vart de ska gå.
Hur ska de hittar i lägenheten utan vår bestämda svansföring?
Jag försöker att ha en konstant närvaro när Matte i sin feberdimma stapplar upp ifrån soffan eller sängen.
Jag vet ju att hon kan gå helt fel och hamna vid ytterdörren när hon ska till köket till exempel.
Visserligen kostar det på att vara en permanent ledarkatt.
Man blir ofta blåst på sammanhängande sömn.
Det är mest praktisk att befinna sig i omedelbar närhet till tvåbeningen som man ska leda så de inte kan smita iväg obevakad.
När Matte inte har feber eller mycket värk kan man smita undan ibland och vila någon timme.
Men just nu är det säkrast att visa henne precis exakt varje steg hon ska ta.
För jag är en mycket ansvarsfull ledarkatt.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards