livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 1 september 2020

Av Mimmi - 1 september 2020 20:51


Mjau, det är ett väldigt hårt jobb att vara vårdkatt åt Matte.
Det ska ni veta!
Nu har hon varit eländig i två dagar och jag har gjort allt i min makt som vårdkatt att hålla henne i sängen.
Helt enkelt genom att ligga tätt intill henne.
Och om hon har lämnat sängen korta stunder så finns jag alltid där mellan hennes fötter.
Och visst hjälper det.
Då tänkte jag vara ledig en stund ikväll och vara ute på balkongen.
Jag satt på balkongen och njöt av vädret och spanade lite också.
Under tiden satt Matte i köket och åt lite mat.
Då knäppte det till i hennes rygg.
Och nu har hon ett halvt ryggskott!
Jag som tyckte att det räckte med allt som redan fanns...
Men så utmanade hon också ödet idag när hon pratade i telefon och sa att hon i alla fall inte fått ryggskott.
Så borde man aldrig säga!
Matte säger att hennes kropp är en krigszon.
Vad menar hon med det?
En krigszon som rör sig mellan sängen och soffan?
Nåja, jag får väl fortsätta min tjänstgöring utan uppehåll i fortsättningen.
Ni ser ju vad som händer när jag försöker att vara ledig i en halvtimme...
Inte har jag tid heller att ligga i min fina korg.
Visst är det vackert?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards