livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under juni 2019

Av Mimmi - 14 juni 2019 21:06


Mjau, brukar ni ta en selfie ibland?
Det finns ju de som är riktigt duktiga på det.
De ser alltid snygga, stiliga eller roliga ut.
Och så är det jag.
För det mesta syns det bara suddig grå päls när jag försöker.
Ibland blir det helt mörkt.
Men häromdagen lyckades jag faktiskt!
Ja, alltså bättre än tidigare i alla fall.
Vad tycker ni?
Förresten borde väl alla vinster vara framme nu?
Hoppas verkligen det.
Mjau och trevlig helg på er!

Av Mimmi - 13 juni 2019 19:29


Mjau, jag fick förresten en till koja av Matte.
Redan för två veckor sedan.
Men auktionen kom emellan.
Matte hade tröttnat på mitt stökande och bökande som jag höll på med på min sida av sängen.
Allt för att få det där täcket att ligga precis som så som det blev mysigast för tillfället.
Och då råkade hon hitta en koja på Tradera med riktigt mycket fluff.
Billigt var den också eftersom den katt som hade fått den först inte hade gillat den.
Jag ÄLSKAR den!
Den är så mjuk och fluffig att man tror att man svävar på moln...
Lite väl stor för lilla mig.
Men jag älskar faktiskt att ha gott om plats så att jag kan ligga precis som jag vill.
Och självklart är den perfekt för gråa, kyliga och fuktiga dagar som idag.
Eller när jag ligger där timme efter timme på morgonen och väntar på att Matte ska vakna.
Ärligt talat förstår jag inte att de flesta katter gillar kattonger.
Men det kanske är min bakgrund?
När man har växt upp på den hårda marken så uppskattar man allt som är mjuk resten av livet.
/Mvh prinsessan på ärtan...

Av Mimmi - 12 juni 2019 19:26


Mjau, Matte är ledsen eftersom hon har problem med försäkringskassan igen.
De måste vara riktigt dumma om de gör min Matte ledsen!
Matte säger att de gärna få komma hit och kontrollera henne.
Då skulle de genast sluta.
Men sånt har de förstås inte tid med.
Tid för att skriva dumma brev däremot och tjafsa i telefon - det har de alltid.
Jag funderar på att hemsöka dem och bita dem i tårna.
Och benen.
Och rumpan.
Och magen.
Och halsen!
Fler tips om hämd tas gärna emot.
Ta bort deras godis.
Ta bort deras leksaker och kuddar.
Vaddå?
Har de inga leksaker?
Inte konstigt att de är dumma!
Man kanske borde skicka lite leksaker till dem...
Men inte mina egna leksaker!
Riktigt så generös är jag inte.
I alla fall inte mot dumma tvåbeningar.
Morrrrrrrr...

Av Mimmi - 11 juni 2019 18:59


Mjau, nu har Matte hjälpt mig att swisha till Kattjouren.
2522 kronor blev det, tack vare er!
Det känns bra i mitt lilla katthjärta.
Det som känns mindre bra är att Matte är halvdöd och bara ligger i sängen och suckar och stönar.
Hon är så väldigt tråkigt då.
Jag har försökt att efterlikna hennes kroppsställning så att ni förstår vad jag har att ta tass om.
För jag är i alla fall alltid söt.
(Vilket man då inte kan påstå om Matte... Men det är vår lilla hemlighet. Berätta inte för henne!)
Mjau...

Av Mimmi - 10 juni 2019 21:03


Mjau, det blev en lång dag idag.
Först hade Matte och jag en extra lång gosstund i sängen innan uppstigning.
Efter en mycket sen frukost började Matte packa de flesta vinster.
Men efter en paus med gos började Matte plocka undan mina leksaker - så då gömde jag mig under sängen.
Och mycket riktigt, efter ett tag kom hemsktjänsten och vallade runt snabeldraken.
En annan, som enligt Matte inte vet hur man hanterar en disktrasa, fick posta vinsterna.
Och ja, det blev posten som vanligt.
Tydligen får man bara rabatt på Schenker om man säljer något på Tradera.
Det var ju lite snopet.
Efter en vilopaus med gos tog Matte plötsligt och snyggade till sig.
Jag anade såklart ugglor i mossan...
Och ja, hon skulle iväg och hälsa på jobbet.
De kom och hämtade henne med bil och skjutsade hem henne efter 1,5 timmar.
Hon åt middag med några boende som hade saknat henne.
Och oj, vad hon saknar sitt jobb!
Nu är hon äntligen hemma igen och halvdöd.
Hon orkar inte gosa så jag har placerat huvudet på hennes hand.
Det är viktigt med kroppskontakt ju!
Jag ska försöka mig på lite spinn-healing också.
Mjau.

Av Mimmi - 9 juni 2019 18:48


Mjau, då är det dags att säga GRATTIS till alla vinnare!
Stort tack för att ni har varit med.
Matte har redan vägt allt och plockat fram förpackningar.
Men frakten får Matte ingen rätsida på.
Hon tänkte att hon skulle skicka de saker som är lite tyngre med Schenker, låter en kompis skriva ut fraktsedlar och skicka de till oss.
Men hon får inte fram det billigare priset.
Istället för 59 eller 69 kronor blir det minst lika dyrt som med posten.
Så jag presenterar fraktkostnader med posten.
Vill ni istället vänta några dagar och se om det kanske löser sig kan betala Schenkers pris och avvakta.
1) 250 kr, Charlie (frakt: se Marie)
2) 50 kr, Florence + 54 porto
3) 100 kr, Charlotta (levereras midsommar)
4) 150 kr, Tommi (frakt se nr 6)
5) 120 kr, Lina + 9 porto
6) 250 kr, Tommi + 72 (59) porto
7) 200 kr, Marie + 108 (69) porto
8) 300 kr, Cornelia + 18 porto
9) 100 kr, Paula + 9 porto
10) 200 kr, Charlotta (levereras midsommar)
11) 150 kr, Björn +108 (59) porto
12) 150 kr, Björn
13) 150 kr, Tilda (frakt se Marie)
14) 150 kr, Cornelia (frakt se nr 8)

Tack till alla som har varit med och lagt bud!
När jag har fått in alla pengar kommer Matte att hjälpa mig att swisha till Kattjouren.
Givetvis kommer jag att berätta hur mycket det blev.
Och som vanligt får ni naturligtvis gärna runda upp vinstsumman.
De pengar kommer också gå till Kattjouren.
Nu står det bara gos med Matte på min att-göra-lista.
Mjau!

Av Mimmi - 8 juni 2019 22:32


Mjau, nu är det sista chansen.
Imorgon klockan 18 är auktionen slut.
Har ni ännu inte lagt något bud?
Det är inte försent än.
Jag saknar dessutom ett riktigt budkrig.
Ska ni verkligen inte slåss om sakerna åtminstone lite?
Tur att vi ska ha sommaruppehåll för auktionerna.
Annars hade Matte och jag nog ändå gjort ett depp-uppehåll.
För det är inte så att folk har missat auktionen.
Det har varit många besökare på bloggen.
Kanske fler än någonsin.
Men vad hjälper det om de inte lägger något bud?
Jag är så glad att mina trogna vänner finns som alltid är med och alltid lägger bud.
Vad skulle bloggen och auktionerna vara utan er?
Här kommer sista uppdateringen.
1) 250 kr, Charlie
2) 50 kr, Florence
3) 100 kr, Charlotta
4) 100 kr, Tommi
5) 120 kr, Lina
6) 200 kr, Tommi
7) 150 kr, Elvis och Klara
8) 300 kr, Cornelia
9) 100 kr, Paula
10) 200 kr, Charlotta
11) 150 kr, Björn
12) 150 kr, Björn
13) 150 kr, Tilda
14) 150 kr, Cornelia

Imorgon kväll presenteras vinnarna.
Mjau på er så länge.

Av Mimmi - 7 juni 2019 18:07


Mjau, jag har bestämt mig för att förlänga auktionen till söndag kväll klockan 18.
Detta på grund av att budfronten är lite seg och ingen följare från Kattjouren har lagt något bud än.
Det är flera hundra som har tittat på bloggen och det är väl trevligt, men det ger inte direkt några pengar till behövande katter...
Så här ser det ut just nu :
1) 250 kr, Charlie
2) 50 kr, Florence
3) 100 kr, Charlotta
4) 100 kr, Tommi
5) 120 kr, Lina
6) 200 kr, Tommi
7) 150 kr, Elvis och Klara
8) 300 kr, Cornelia
9) 100 kr, Paula
10) 200 kr, Charlotta
11) 150 kr, Björn
12) 150 kr, Björn
13) 125 kr, Tilda
14) 50 kr, Tommi

Vill också påpeka också att några objekt bara har hunnit komma upp i värdet av inköpspriset.
Visserligen är det Mattes och min hobby att hålla auktioner till förmån för behövande katter.
Men det kostar både pengar och energi att hålla auktioner.
Vår enda "vinst" för egen del är att se beloppen växa som oavkortat går till behövande katter.
Vi vill hjälpa men behöver er hjälp med det.
Snälla?


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards