livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 6 september 2019

Fy för frysen

Av Mimmi - 6 september 2019 20:19


Mjau, idag blev det livat här hemma igen.
Alldeles för livat!
Vi började precis som igår med att gå upp alldeles för tidigt, plocka bort saker och sedan vänta på hantverkare.
Det blev en lång väntan.
Jag höll Matte sällskap i soffan och ville inte riktigt äta något.
Jag fattade mycket väl att något var på gång.
Men på eftermiddagen hände det något.
Tydligen var hantverkaren på gång.
Matte hann precis tömma allt ur kylen och frysen, vilket tog mycket längre än hon hade trott.
Redan där blev jag skeptisk.
Men när hantverkaren kom in med dunder och bråk och tog loss kyl och frys satt jag redan under soffan och darrade.
Matte såg till att dra ner filten så det skulle kännas tryggare.
Men jag tyckte ändå att det var hemskt läskigt!
Sedan körde de in ett nästan identiskt fult vitt skåp med två dörrar och ställde dit istället.
Handtag sattes fast både uppe och nere med en maskin som lät väldigt...
Sedan suckade de och vippade på skåpet.
Den ville inte stå riktigt stadigt i det utrymme som finns.
Vi har nämligen ett mycket gammalt kök, säger Matte.
Till slut blev det klart.
Matte måste stoppa in något mellan det fula skåpet och skåpväggen där den står.
Själv var jag redan halvdöd där under soffan...
Sedan tog de med sig det gamla fula skåpet och Matte städade lite i köket.
Sedan sa hon att jag kunde komma fram.
Men när jag försökte så kunde jag inte ens se min matskål längst bort i köket!
Det gillade jag inte alls.
Det tog en bra stund innan Matte hade röjd lite.
Plockat kylväskorna till ena sidan och samlat ihop allt från kylen som inte rymdes i väskorna.
Jag var fortfarande inte riktigt övertygad men när Matte satte sig vid köksbordet för att äta så kom jag också för att äta.
Och då var jag hungrig kan ni tro!
Jag åt rubb och stubb.
Eller all blötmat och all torrfoder som fanns framme.
Sedan gick vi och la oss för att vila.
Det behövde vi verkligen båda två!
Sedan blev det gos och nu känner jag mig helt återställd.
Matte ser fortfarande väldigt trött ut.
Men äsch, kom igen!
Plocka fram godis nu, det har jag gjort mig förtjänt av tycker jag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 18 mars 22:13


Mjau, som vanligt när Matte är sjuk så anstränger jag mig lite extra för att göra allt för henne. Jag kontrollerar hennes andning, särskilt när hon sover. Jag pussar henne i tid och otid. Jag lägger torra blad framför sängen. Och naturligtv...

Av Mimmi - Söndag 17 mars 21:21


Mjau, idag fick jag de sista betalningarna. Eller egentligen får jag den sista imorgon, men den är redan inräknat. Så Matte fick räkna - för säkerhets skull flera gånger - och sedan fick jag swisha vinstpengarna till Remingtons Kattlya. 4385 ...

Av Mimmi - Lördag 16 mars 18:26


Mjau, då är det dags att säga GRATTIS till vinnarna! Och ett stort tack till alla som har varit med och budat och bidragit på något sätt. Eftersom Matte har fått ryggskott och föredrar att inte röra sig alls just nu så kan det dröja några dagar...

Av Mimmi - Fredag 15 mars 21:52


Mjau, nu är det sista chansen att lägga tassarna på den där vinsten som man verkligen vill ha! På lördag klockan 18 är mjauktionen slut. Jag tror faktiskt att ni kan lite, lite bättre. Här kommer sista uppdateringen: 1) 100 kr, Carina 2) 1...

Av Mimmi - Torsdag 14 mars 22:30


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mjauktionen. Matte och jag har suttit här och väntat på flera bud men det har inte hänt så mycket. Här hemma har det inte heller hänt särskilt mycket. Som vanligt är Matte ganska trött på torsdagar. Me...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards