livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 2 juni 2019

Auktion till Kattjouren

Av Mimmi - 2 juni 2019 16:53


Mjau, då var det äntligen dags för sommarauktionen! 

Pengarna kommer gå oavkortat till Kattjouren och framförallt till lille Bruno (som ni kan läsa om i gårdagens inlägg). 

Som vanligt kan ni lägga bud här i bloggen som kommentar eller i Mattes speciella inlägg på Facebook. 

(Ingen annanstans för då ser inte Matte det!) 

Kom ihåg att alltid skriva numret på objektet som ni vill buda på, annars blir Matte snurrig och det kan bli fel (förutom om ni budar på facebook och klickar på respektive bild och kommenterar direkt under bilden). 


Auktionen avslutas på lördag 8/6 klockan 18:00. 

För varje objekt tillkommer porto som räknas ut lagom till auktionens slut. 

Portot betalas utöver vinstsumman av vinnaren eftersom Matte tyvärr inte har oändliga resurser. 

Om ni vinner flera saker blir portot givetvis lägre. 


Är ni redo? 

Då sätter vi igång! 



1) 

Den blomstertid nu kommer... 

Och då krävs det naturligtvis en stilig vas att sätta alla blombuketter i. 

Kan det bli stiligare än den här fina vasen från Gabriel keramik från Gustavsberg? 

Skulle inte tro det. 

Höjd 21 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


 

 




2) 

När det är varmt ute vill man gärna öppna fönster och dörrar. 

Då finns det risk för korsdrag och klämda katter... 

Det kan man undvika genom ett dörrstopp. Till exempel med den här fina med en katt på som håller koll. 

Liten men med tyngd, som ser till att svansen sitter kvar på katten hela sommaren. 

8*12 cm. 

Uteopspris: 50 kronor. 


 




3) 

Naturligtvis måste man hålla koll på temperaturen under sommaren. 

Ska man ligga i solen eller i skuggan? Eller ännu hellre inne? 

Mycket viktigt att veta för alla katter som får gå ut, om så bara på balkongen. 

Den här temperaturkatten har svaret. Bara att sätta utanför fönstret! 

Höjd 17 cm, bredd som mest 8 cm. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




4) 

Och visst vill man vara fint om fötterna på sommaren? Ja, tvåbeningar alltså. Vi katter är ju alltid finast. 

Strumpor i samma färg som en sommaräng. Med en bedårande liten katt längst upp. 

Ett måste om du gillar katter och gräsmattan. 

20 cm från tå till häl, men töjbara. 

Utropspris: 35 kronor. 


 




5) 

Tycker du bättre om den korta modellen? 

Det kan vi också erbjuda! 

Obs, de röda partierna på tårna och hälen indikerar de bästa ställen för att bita dig i foten... 

19 cm från tå till häl. Till den modige. 

Utropspris: 35 kronor. 


 




6) 

Tycker du om att bada? Eller äta picknick? Eller shoppa (godis till din katt förstås)? 

Här är den perfekta väskan! visserligen inget kattmotiv men mycket fin ändå.

Fodrad med svart tyg, stängs med dragkedja och har en innerficka, även den med dragkedja. 

Mått utan handtag, höjd 38 cm, bredd 42 cm. Bottenplattan 12 cm. 

Kan bäras både i handen eller över axeln. 

Utropspris: 75 kronor. 


 

 




7) 

Och här kommer krokarna att hänga de blöta badkläderna på. Eller kökshandukarna. Eller regnjackan till midsommar? Eller okejdå, vad ni vill... 

Stabila syskon som vill adopteras tillsammans. 

Höjd 18 cm och bredd 12 cm som mest. 

Utropspris: 50 kronor. 


 

 




8) 

På sommaren vill tvåbeningar gärna vara lite snygga. 

Vad är snyggare än att sätta en kattbrosch på trojan eller blusen? 

Söt liten katt med blomma. Svart med gröna ögon och röd nos. 

3 cm * 2,5 cm. 

Utropspris: 45 kronor. 


 




9) 

Tycker ni bättre om halsband? Även här kan vi presentera en svart katt. Den sitter på ett träd. Oklart om den kommer ner någon gång... Men färgen är fint både på blek och på solbränd hud. 

Hänget är 2,5 cm i diameter och kedjan är 42 cm lång. 

Skickas i en färgmatchande organzapåse. Fint sommarpresent! 

Utropspris: 45 kronor. 


 




10) 

Detta är inget smycke men kan faktiskt vara en inredningsdetalj. 

Katten lovar att hjälpa dig att borsta bort grässtån, smukor och katthår från kläderna. Men den kan även tänka sig att polera skorna. Eller så är den nöjd med att sitta i solen och lata sig... 

Höjd 14 cm. 

Utropspris: 65 kronor. 


 

 




11) 

En annan hjälpsam katt är den här lilla kannan från Guldkroken. Skyltet för avelskatten är borta men klistret är kvar... 

Perfekt till mjölken vid fikat. 

Inte helt ny men fungerar alldeles utmärkt och känns stabilt. 

Höjd 12 cm, bredd ca 6 cm. 

Utropspris: 65 kronor. 


 

 




12) 

Ifall ni också tycker att den lilla tillbringaren ser ut som en kattunge som behöver en mamma - här kommer mamman. 

Samma raskatt, denna med skylt. 

Naturligtvis gör den sig fint även helt själv. Precis lika charmerande som den ser ut. 

Höjd 16 cm. 

Utropspris: 50 kronor. 


 

 




13) 

Den självklara varningsskylten som borde finnas i alla hushåll med katt. 

Mycket aktuellt för varma dagar. Livsnödvändigt för dig vars servicepersonal tror att du ska jaga, hoppa eller ägna dig åt något överhuvudtaget i sommar. 

Kan hängas upp med klisterremsorna på baksidan eller med en liten spik. 

Kvadratiskt skylt 14*14 cm, metall. 

Utropspris: 35 kronor. 


 




14) 

Och sist men inte minst - disktrasan till din servicepersonal när den brister i servicen. 

Oavsett om de sover för länge, latar sig i hängmattan eller gräver för mycket i trädgården. När de försummar dina ordrar om mat eller gos så är det bara att blöta ner den (jag låter det vara osagt om du ska använda vattenskålen eller en spya) och kasta den på din svekfulle tvåbening! 

Kom bara ihåg att tvåbeningen ska känna sig ordentligt diskad... 

Utropspris: 25 kronor. 


 



Då så. 

Då kan ni börja buda! 

Och kom ihåg att buda med hjärtat. 

Mjau!!! 



 
 
Ingen bild

Björn

2 juni 2019 18:53

Då sätter vi igång!

Nummer 3: 100:-.
Nummer 10: 100:-.
Nummer 13: 75:-.

Mimmi

2 juni 2019 22:09

Mjau, nr 3 fick ett bud på 100 direkt.
Och nr 10 har ett bud på 150.
Jag antecknar nr 13.

 
Ingen bild

Katten Sven

2 juni 2019 19:07

Ååååååå så mycket fint det finns att buda på, vi startar med 150 kr på objekt 1

Mimmi

2 juni 2019 22:09

Tack för ditt bud!

 
Ingen bild

T

2 juni 2019 20:12

Nu börjar vi den här jättefina auktionen.
Nr 4, sockar: 50 kr
Nr 6, väska: 150 kr

Mimmi

2 juni 2019 22:10

Tack för dina bud!

 
Elvis

Elvis

3 juni 2019 00:33

Ska titta lite mer noggrant senare. Men rent spontant vet jag att mina människor vill ha fler krokar. Alltså 150:- på nr 7 från Elvis och Klara
njurr

http://quipuskennel.bloggplatsen.se

Mimmi

3 juni 2019 09:18

Mjau, tack för ert bud!

 
Ingen bild

Smiley 🙂

3 juni 2019 17:13

Objekt nr.8 200:-
Nospussar Smiley ❤️

Mimmi

3 juni 2019 18:15

Tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Björn

3 juni 2019 18:14

Nummer 11: 100:-
Nummer 12: 100:-

Mimmi

3 juni 2019 18:15

Mjausig tack för dina bud!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards