livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 23 mars 2019

Sista chansen

Av Mimmi - 23 mars 2019 20:43


Mjau, jag håller på att räkna ner nu.
Imorgon kväll klockan 18 är auktionen slut.
Så nu har ni sista chansen att lägga bud.
Jag ska försöka att få Matte att kolla fraktkostnader fram till imorgon kväll så att ni alla vet hur mycket ni ska betala.
Smycken behöver bara ett enda frimärke och om ni vinner flera saker så blir frakten billigare.
Hoppas att alla har koll på när auktionen avslutas också.
Det händer ofta att någon har lagt ett bud i början och sedan glömmer bort det.
Andra lägger högre bud och när auktionen är avslutats vaknar de plötsligen och klagar på att de missade...
Därför påminner jag alltid lite extra.
Vissa tycker att jag tjatar men det bjuder jag på.
Och när jag ändå tjatar vill jag bara påminna om att alla pengar går oavkortat till kattstödet Gotland.
Matte använder bara portokostnader för att kunna skicka vinsterna.
När vi började med auktionerna så bjöd Matte på frakten och efter ett tag bad hon om lite pengar till frakten.
Vissa rundade upp och andra inte.
Men eftersom Matte redan brukar stå för större delen av vinsterna så har det blivit ohållbart.
Och meningen är ju att pengarna ska gå till katterna.
Hade ni förresten haft mod att ta över ett konkursdrabbat katthem?
Oftast nöja vi oss med att ta hand om en "konkursdrabbat" katt eller flera.
Men ett helt katthem?
Det är verkligen modig och förtjänar all hjälp.
Jag hoppas att ni håller med mig.
Sista uppdateringen kommer här :
1) 300 kr, Lina
2) 100 kr, Elvis
3) 150 kr, Björn
4) 150 kr, Nallis
5) 200 kr, Charlotta
6) 150 kr, Charlie
7) 500 kr, Smiley
8) 175 kr, Tommi
9) 175 kr, Tommi
10) 300 kr, Cornelia
11) 350 Kattis
12) 200 kr, Nallis
13) 200 kr, Charlotta
14) 150 kr, Björn
15) 250 kr, Charlie
Det blir spännande att se vad slutsumman blir.
Mjau!

 
 
Ingen bild

T

23 mars 2019 21:13

Mjau, vad är det jag ser?!? Det är bara jag som inte har en nolla i slutet av mina bud. Så kan det ju inte se ut.
200 kr får det bli på nr 8 och nr 9, så ser det litet bättre ut.
Höjer alla andra sina bud så att det blir en "5" i slutet, så får jag väl höja mina bud så att de stämmer överens igen. Mjau.

Mimmi

23 mars 2019 21:24

Mjau :)
Vilken bra utmaning!
Nospussar

 
Ingen bild

Lina

24 mars 2019 00:01

Självklart hakar jag på den utmaningen Tommi och höjer budet på Nr 1 till 305kr. 😀

Mimmi

24 mars 2019 00:06

Mjau :)

 
Ingen bild

Cornelias matte

24 mars 2019 03:02

”Klagar på att de missade”!! Fint att du påminner men vart har en människas egenansvar tagit vägen- DU ska ju egentligen inte behöva påminna folk att de har valt att delta i en auktion! Tassen å handen för pannan!

Mimmi

24 mars 2019 07:53

Mjau, och andra klagar för att jag påminner.
Det är inte enkelt att vara bloggkatt.
*suckar*
Lätt att trampa någon på tårna / tassarna...
Men jag försöker ju bara göra mitt bästa!

 
Ingen bild

T

24 mars 2019 09:19

Vafalls Lina?!? Nåjam, jag höjer mina bud på nr 8 och 9 till 205 kr.

Dessutom Mimmi, är det oerhört lätt att trampa folk och få på både tår, fötter och tassar. Vi förstår naturligtvis att du gör ditt allra bästa för att katterna på Gotland (i det här fallet) ska få all möjlig hjälp och vård. Mjau på dig!

Mimmi

24 mars 2019 11:20

Mjau!

 
Ingen bild

Björn

24 mars 2019 11:56

Klart jag antar utmaningen! 175:- för nr. 3 och nr. 14 Så nu slutar de på 5 de också. 😉

Mimmi

24 mars 2019 12:05

Mjau, så bra!!!

 
Ingen bild

Smiley 🙂

24 mars 2019 12:41

Jag antar också utmaningen från Tommi, så det måste bli 555:- för objekt Nr. 7. Många sköna 5:or blir det...
Nospussar 😽😽😽 Smiley

Mimmi

24 mars 2019 13:34

Mjausig tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards