livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 8 mars 2019

Rutiner

Av Mimmi - 8 mars 2019 20:44


Mjau, det är extremt svårt att ha några rutiner att hålla sig till när man bor med Matte.
Man vet inte när hon vaknar eller somnar.
Hur många tupplurar hon behöver per dag.
Om hon är vanlig trött, mindre trött en stund eller extremt trött och knappt kan lämna sängen.
Man vet inte exakt när maten serveras eller lådan rensas, bara att det kommer hända varje dag.
Men eftersom jag älskar att bo här hemma och även älskar Matte trots hennes fel och brister så anpassar jag mig helt enkelt.
Och det finns alltid torrfoder och vatten, ifall någon blev orolig nu...
Så i brist på självklara rutiner har jag skapat mig några egna kring Matte.
Jag sover till exempel gärna på andra sidan sängen när Matte ligger och sover eller vilar, oavsett tiden på dygnet.
På morgonen när det blir ljust går jag ofta upp och lägga mig i min fönstersäng.
Men om Matte dröjer länge så återvänder jag till sängen.
Så snart hon visar några livstecken kommer jag fram och vill ha gos!
Och det får jag naturligtvis.
Ibland har Matte till och med lite svårt att komma ur sängen eftersom jag vill ligga kvar och gosa...
Sedan har jag koll på ifall Matte ska lägga sig förr eller senare för då följer jag förstås med.
För att gosa!
Och när hon visar livstecken - se ovan.
På kvällen nattar jag henne på sängen med gos.
När hon har släckt lampan ligger jag bara kvar någon minut.
Sedan hoppar jag ner och äta lite nattmat, går på lådan eller leker en sväng.
Sedan kommer jag till sängen.
Då går jag längs med Mattes kropp och promenerar sedan över kudden precis ovanför Mattes huvud och över till min del av sängen.
Alltid så när jag ska upp i sängen och Matte blundar.
När jag lämnar sängen går jag däremot via Mattes fötter.
Om hon inte är vaken.
För då ska jag ha gos...
Ja, jag tror att ni fattar.
I övrigt har jag börjat fundera på nästa auktion.
Bara lite.
Men i alla fall.
Jag kom på att Matte hade glömt att lägga till elementsängen på förra auktionen.
För att den inte låg ihop med de andra auktionssakerna.
Allt hon inte ser finns inte...
Men här kan ni få en sneek peak av en dörrmatta.
Bara i all hemlighet!
Pssst...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Av Mimmi - Lördag 13 april 20:16


Mjau, ibland undrar jag varför Matte har köpt en grå klöstunna till mig. Missförstå mig rätt - jag älskar min klöstunna! Men den gör mig samtidigt ganska så osynlig. Jag vet inte hur många gånger Matte har letat efter mig eller undrat vart ja...

Av Mimmi - Fredag 12 april 20:27


Mjau, eftersom vi är fortfarande trötta så har jag inte riktigt något att säga idag. Sånt händer ibland. Istället kan ni ta och titta på en fin bild istället. Det är ju ändå fredag. Mjau! ...

Av Mimmi - Torsdag 11 april 20:45


Mjau, idag har det varit lugna puckar - jag menar pinnar och bollar och möss. Jag leker ju inte med puckar. Både Matte och jag har varit väldigt trötta efter en ansträngande vecka. Ja, för vår del räcker det med två ansträngande dagar. Dess...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards