livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 21 februari 2019

Jag är snäll

Av Mimmi - 21 februari 2019 17:38


Mjau, efter konstaterandet att Matte är dum så vill jag bara göra klart att jag minsann är snäll!
Jag tar inte bara hand om Matte utan också om mina leksaker.
Jag vet vad mina leksaker behöver bäst.
Skalbaggen igår till exempel sa faktiskt till mig att den var för varm och behövde svalkar.
Så det så.
Och eftersom jag älskar bollar så förstår jag naturligtvis att även mina leksaker vill leka med bollar.
Och det får de förstås.
Jag är till och med så omtänksam att jag ger dem bollar så de kan börja leka när som helst de känner för det.
Det fattar naturligtvis inte Matte.
Hon fick en skrattattack när hon såg det...
Och fotade förstås.
Jag försökte att få henne att förstå att jag är så omtänksam men hon bara skrattade och påstod att jag har bollmani.
Tsssss.
Bollmani kan hon vara själv!
Förresten måste jag berätta att Mattes Facebookvän Anna donerade 200 kronor i efterhand till auktionen.
Visst är det snällt?
Jag skickar en massa nospussar till Anna!
Just nu är Matte förresten dum igen.
Hon har stängt sovrumsdörren så att jag inte kan smita undan när tant Maja kommer hit snart.
Tant Maja står nämligen för min sociala träning.
Som Matte påstår att jag behöver.
Tsssss igen.
Varför måste jag vara social?
Jag har ju min Matte, det räcker ju!
Men jag gillar tant Maja så okej då, jag ska försöka att vara lite social...
Mjau för idag!

 
 
Ingen bild

Virnelia

21 februari 2019 18:31

Mimmi, du verkar alltid leka så skojiga och ovanliga lekar!
Synd att vi inte kan leka ihop då kunde jag visa dig hur jag leker med små pinnar som jag hittar i vedkorgen! En del lägger jag i mattes säng! Buuuuus!....

Mimmi

21 februari 2019 19:37

Hihihi, det låter roligt med pinnar i sängen!
Hoppas att din matte uppskattar det...
Visst är det kul att busa?
Nospussar

 
Ingen bild

Cornelia

22 februari 2019 05:46

Ja jag heter ju Cornelia! Inte Virnelia, måste sluta skriva så fort när jag kommenterar!

Mimmi

22 februari 2019 12:48

Mjau, jag misstänkte att det var du :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Onsdag 24 april 21:20


Mjau, nu är det sista chansen att lägga tassarna på en av de fina tavlorna i mitt galleri. På torsdag klockan 20 är det för sent. Sista chansen att erövra ett av dessa underbara mästerverk att förgylla ditt hem. Här kommer sista uppdateringen...

Av Mimmi - Tisdag 23 april 20:51


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mitt pop-up-galeri. Sedan stängs den imaginära lokalen. Inget varar för evigt. Speciellt inte en mjauktion. Eller en godisbit... Men ni kanske vill veta budläget? 1) 200 kr, Malte 2) 250 kr, Åsa ...

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Av Mimmi - Lördag 20 april 16:41

  Mjau och välkommen till vernissage!  Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis.  Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland.  Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden.  Pengarna för utställningen gå...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards