livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 5 november 2018

Av Mimmi - 5 november 2018 22:23


Mjau, idag har jag fått post från min kattkompis Smiley.
Så glad jag blev!
Jag som bara har postat en massa på sista tiden...
(Matte tittar på mig med rynkade ögonbryn)
Okej då, Matte har postat, men jag har ju hjälpt till!
Men vet ni vad Matte säger?
Hon har mage att påstå att hon är för trött ikväll för att packa upp!
Fattar ni?
Det betyder att jag måste vänta till imorgon kväll innan det packas upp.
Vilken tortyr!
För Matte kommer säkert att sova även på förmiddagen.
Och på eftermiddagen kommer en handläggare.
Ska den lägga hand på något?
Nej, tydligen ska den bestämma om någon annan får lägga hand på här hemma.
Om ni frågar mig så ska överhuvudtaget ingen främmande person komma hit och ta hand om något alls!
Matte påstår att jag inte hjälper till här hemma med disk och städ och tvätt.
Men det är inte alls sant.
Jag tvättar mig själv och även Mattes panna ibland eller hennes fleecejacka.
Om maten är god så diskar jag mitt fat.
Och jag är någrann med att kolla allt på golvet om det går att äta.
Så jag hjälper visst till!
Dessutom stod det inte i adoptionspappren att det var en servicekatt som efterfrågades...
Jag känner mig förd bakom ljuset.
Då har jag ändå jobbat hårt bland annat den gångna natten för att få Matte att somna till en godnatt-melodi av skriiik-musen och den skönsjungande fjäderkotletten.
Visste hon att uppskatta det?
Nej, naturligtvis inte.
Hon bara suckade.
Hennes musiksmak är verkligen urusel!
Nä, nu ska jag lägga mig bredvid mitt paket och försöker komma fram till vad det innehåller.
Kanske kan jag hypnotisera det så att den avslöjar sig?
Jag återkommer...
Mjau.


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards