livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 7 september 2018

Sanningen och sorgen

Av Mimmi - 7 september 2018 15:04


Ni var många som gissade igår. 

Och ni undrade över precis rätt saker. 

För nej, jag ligger inte i Mattes knä och har inga planer på att göra det just nu. 

Även om jag har blivit en riktig gospropp. 

Med andra ord - det var inte jag på bilden! 

Men visst såg det ut precis exakt som jag? 

För att det var en bild på min biologiske son. 

Honom som jag var tvungen att ge bort på en gång eftersom jag var alldeles för sjuk för att jag hade kunnat sköta honom själv. 

Alla andra ungar dog. 


 

Men Viking blev uppfödd med flaskan och klarade sig. 

Han blev omhändertagen och adopterad av fina Angelica som gjorde allt för honom. 

Och fast jag befann mig sedan i samma lägenhet som jourhem som han så var han inte min utan Angelicas son. 

Jag har inte född honom själv, inte diad honom, inte tvättat honom och inte lärt honom något om livet. 

Och det var nog lika bra eftersom jag var fruktansvärt skygg medan han växte upp i total trygghet. 


 

Bilderna ger en liten hint om hur jag antagligen har sett ut som liten. 


 

Fast jag själv levde ute med en mamma som lärde mig att allt i livet är farligt. 


 

Han växte upp till en stilig ung kille och Matte träffade honom när hon kom för att hälsa på mig innan adoptionen. 


 

Han liknade mig väldigt mycket och Matte häpnade alltid när hon såg en bild på honom. 


 

Men så blev han sjuk. 

Allvarlig sjuk. 

Och var tvungen att somna in för några veckor sedan. 

Bara fyra år gammal. 

Matte blev riktigt chockat när hon fick reda på det för några dagar sedan. 

Och nu har vi lite stilla sorg här hemma. 

För även om han aldrig riktigt var min son så har jag ändå burit honom i min mage. 

Han skulle inte ha funnits utan mig. 

Vila i frid fina Viking. 

Tack till Angelica för bilderna. 



 
 
Ingen bild

Björn

7 september 2018 15:57

Vilken fin kisse han var. Blir alldeles tårögd när jag läser att han fick somna in bara fyra år gammal. Så orättvist. 😥😥
Det var verkligen en fin son du hade Mimmi. ❤️❤️

Mimmi

7 september 2018 16:07

Mjau, eller hur...

 
Ingen bild

T

7 september 2018 16:13

Du älskade Mimmi, vilken fin son du hade. Blir tårögd av att läsa om lille Viking. Är också tacksam mot Angelica som gav honom ett fint hem.
Tack för fina bilder. Visst kan vi föreställa oss hur du såg ut som liten liten kisse.

Jag tänker på dig och matte idag och ägnar en tacksamhetens tanke att ni har varandra.
Nospuss

Mimmi

7 september 2018 16:18

Mjau, matte och jag gosar lite extra och försäkringar varandra hur mycket vi älskar varandra och att vi inte skulle klara oss utan varandra!
Nospuss

 
Ingen bild

Smiley

7 september 2018 16:34

Så vackert och sorgligt på en och samma gång ... Beklagar djupt sorgen efter en vacker liten son , som var Mimmis och en älskad katt som var matte Angelicas.
Varma tröstekramar från Smiley & matte.

Mimmi

7 september 2018 16:45

Mjausig tack!

 
Ingen bild

Cornelia

7 september 2018 18:33

Så underbart fin din son var och vilket pampigt namn! Men så sorgligt att hans lilla liv blev så kort- jag är också född 2014- man får vara tacksam över att få vara frisk just nu! Buff från mig

Mimmi

7 september 2018 18:45

Mjau, tack!

 
Ingen bild

Benny

7 september 2018 19:36

Vilken fin kisse! Fantastiska bilder Angelica tagit på honom. Så sorgligt att han bara fick bli fyra år. Visst är ni lika du och din fina pojke Mimmi.
Trösten är att han fick fyra fina år med Angelica.

Mimmi

7 september 2018 19:52

Mjau!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards