livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 25 februari 2018

Av Mimmi - 25 februari 2018 20:28


Ibland är Matte riktigt dum.
Som idag till exempel.
Hon var lika sjuk som igår men näsan rann inte lika mycket.
Och ute var det soligt.
Så då kom hon på den dumma idéen att vara duktig och fota till nästa auktion, för att ljuset var så bra...
Men hon tog aldrig några bilder.
För lagom när hon hade bredd ut en massa fina katt-smycken i soffan tillsammans med med en hög med små organzapåsar så small det till i ryggen och ryggskottet var ett faktum.
Själv höll jag på att leka med tre bollar samtidigt men stannade förvånad upp när Matte började flämtade som en fisk på det torra.
Sedan dess har hon stönad som om hon ska dö och hon drar en massa konstiga grimaser hela tiden.
Tvåbeningar är så märkliga!
Jag skulle aldrig försöka att vara överdrivet duktig.
Är man sjuk så ska man ligga i sängen.
Punkt slut.
Och om man är dum så straffar det sig.
Nu kan hon knappt servera min mat och inte tömma min låda.
Kattvakten får nog komma förbi en sväng och fixa det.
Tur att hon och Matte har bytt extranyckel för flera år sedan.
Då behöver Matte inte ens gå upp.
För nu måste hon ligga i sängen, hon blir svimfärdig efter några minuter på benen.
Så kan det gå när man är dum.
Nu dröjer det ännu längre med auktionen!
Och jag som ville få ihop en ordentlig slant till Snuffefonden...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards