livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 4 maj 2017

Av Mimmi - 4 maj 2017 19:15


Nu är det dags för en ny auktion!

Visst är ni taggade?

Det är Mattes och min vän Yvonne som har skänkt alla föremål som jag kommer visa er.

Jamarfina saker!

Jag hoppas att det blir en rafflande budgivning.

För ni vet ju - om man bjuder på något som ska hjälpa katter så är inget bud för hög!!!

Och pengarna från auktionen kommer gå till Snuffefonden!


Vi gör som vanligt att jag numerera alla föremål och ni lägger ert bud i kommentarerna med nummer och namn.

Jag kommer även lägga upp allt på Facebook och där kan man lägga bud under respektive bild.

Och naturligtvis kommer jag sammanfatta budgivningen varje kväll på bloggen så att även alla utan Facebook kan delta utan problem.

Auktionen slutar tisdag kväll klockan 20:00


1)

Väska i mjuk grå tyg med tryck av de finaste djuren här på jorden...

Mått 32 x 43 cm, djup 10 cm i botten. Fodrad i vit polyestertyg, stängs med dragkjedja.

Utrop 100 kr.


 

 

 




2)

Vit väska i kraftig tyg som pryds av några underbart charmerande katter som gärna håller dig sällskap varje dag och definitivt bekräftar din crazy-catlady-stil.

Mått 31 x 42 cm, botten 9,5 cm. Fodrad med vit polyerstertyg och stängs med dragkedja.

Utrop 100 kr.


 

 

 




3)

Söt rosa plånbok med tre tjusiga katter som vaktar över dina pengar.

Mått stängd: 11 x 9 cm, öppen 11 x 24 cm. Sedelfack, myntfack och plats för 4 kort.

Utrop 65 kr.


 

 

 




4)

Stilig plånbok i mörkröd läder inklusive en liten förvaringspåse.

Mått stängt 12 x 9,5 cm, öppen 24 x 9,5 cm. Sedelfack och plats för 9 kort. Inget myntfack - mynten lämnas med fördel till bättre behövande.

Utrop 75 kr.


 

 

 




5)

Vackert armbandsur i läderimitation, armbandet är sammansatt av flera fina remsor och en söt katt-berlock saknas naturligtvis inte.

Längd 20 cm, uret 2,5 cm i diameter. Går att fästa i två olika längder. Inklusive fungerande batteri.

Utropet 65 kr.


 

 

 




6)

Bedårande örhängen i kattform i vitt och guld med strasshalsband. Kommer beundras av alla som ser dig med dem. Obs: de kan vifta på svansen!

Mått längd 2,3 cm, bredd 1 cm.

Utrop 50 kr.


 

 




7)

Kattälskarens finaste halsband i svart, vit och silver med strasshalsband på katterna.

Bär dina älsklingar närmast hjärtat!

Tunn silvrig halsband längd 43 - 46 cm. Katthänget ca 3,5 x 1,5 cm.

Utrop 50 kr.


 

 




8)

Love you to the moon and back!

Bästa sättet att uttrycka det är att bära detta fina halsband.

Mått på katt och måne 1,5 x 1,3 cm. Tunn silvrig halsband med längd ca 43 cm.

Utrop 50 kr.


 

 



Det var allt för den här gången.

Så nu är bara att buda på.

Och var för katternas skull inte blyga!

Jag ser fram emot en massa fina bud...

Mjau :)

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards