livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 27 juli 2015

Av Mimmi - 27 juli 2015 16:30


Nu händer det som inte får hända - Matte ska åka bort i tre dagar.

Hon ska åka bort utan mig.

Jag ska stanna hemma, ensammast i välden!

Stackars mig!

Visserligen ska jag ha kattvakt men hallå - en främmande människa?

Vad tror Matte egentligen?

Inga balkongvistelser.

Inga galna lekupptåg.

Ingen som kommer svara när jag är pratsjuk eller känner mig ensam på kvällen och natten.

Ja du hör ju, det går inte!

Jag vägrar.

Vänligen signera protestlistan längst ner.


Gissa vem som är kattvakt?

Rufus matte.

Ha! Jag borde visserligen hämnas på Matte och Rufus genom att starta en kärleksaffär med Rufus matte!

Vad tror ni om det?

Fast jag vet inte om jag kan hantera en människa till.

Har ju redan fullt upp med Matte...

Suck.

Morr.

Suck.

Morr.

Hejsan undersidan av soffan...

Här är jag igen.

Suck...

Morr...

                            

Av Mimmi - 27 juli 2015 09:22


Igår var Rufus matte här.

Jag tycker egentligen inte om besök.

Men jag är ju så himla nyfiken...

Efter att ha rusad från under soffan ut till balkongen och efter några minuter samma väg tillbaka så smög jag fram under soffbordet.

Begrundade läget.

Sprang ut i hallen.

Hade tänkt att gömma mig i sovrummet - men dörren var stängt!

Vad mjausigen gör man då?

Mjau, man låtsas vara en cool katt.

Man släntrar in i vardagsrummet.

Låtsas vara intresserad av golvet.

Nosar på mattan...

(Vet ju att så länge Matte är där kan det egentligen inte hända mig något.)

Smygkikar på besöket.

Och till slut tröttnar och sätta sig i säkerhet på balkongen.

Pust...

Matte tyckte i alla fall att jag var jätteduktig!

Fick lite extra godis sen :)  


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards