livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 24 mars 2015

Av Mimmi - 24 mars 2015 17:00

Idag fick Matte hem ett paket. Hon grejade en stund i köket och ställde till slut något in i sovrummet. 

Och eftersom jag ju alltid är nyfiken så gick jag dit för att kolla läget. 

Där stod det typ en plastkoja med en mjuk filt i och en av mina älskade skumgummibollar. Det såg ju inte illa ut. Jag kröp in och provade den. Helt ok faktiskt. 

Kollade lite vad Matte höll på med i köket och att allting var lugnt. Sen la jag mig i den en gång till och sniffade och slickade lite överallt. 

Kan faktiskt inte hitta något fel. 

Men har ändå en vag känsla av att jag har sett något liknande förr. Och att Matte luras på något sätt, hon verkade så väldigt nöjd när jag gick direkt in i den nya kojan... 

Hmmm.......

Av Mimmi - 24 mars 2015 09:30

De senaste dagarna har jag tagit ett steg bakåt och funderat över tillvaron. 

Det har ju gått rätt fort allting och ibland undrar jag vad jag håller på med. 

Har jag kanske börjat lita för mycket på Matte? Hon är ju ändå människa! Och människor går ju inte att lita på? Det kan kännas lite förvirrande och då är det bäst att dra sig lite tillbaka och begrunda situationen. 

Vid alla mina 18 klor - jag har ju nästan tagit godis ur hennes hand! Jag måste ju ha blivit galen!? 

Så nu har jag skyggat lite mer och försökt smälta allt som hänt. 

Det måste man ju få göra ibland? 

Matte säger att det är helt okej. 

Så jag går och sova lite till... och kanske vaknar modigare. 

 

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards