livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 22 juli 2015

Av Mimmi - 22 juli 2015 18:30


1 Helt klart - du ska inte ha några andra katter förutom mig!

2 Men du får gärna använda mitt namn och alla mina smeknamn i all oändlighet. Gillar ju när du pratar med mig!

3 Jag precis Matte, tänk på vilodagen!

4 Tycker att du ska framförallt hedra mig. Det är viktigast. Vi har ju ändå inga föräldrar kvar någon av oss.

5 Nä, du kan nog inte gör en flyga förnär... Fast vänta lite - du har inga pardon med mygg!

6 Där hör du Matte! Inga fler Rufus-affärer nu!

7 Nä, det gör du nog inte, du är faktiskt rätt generös.

8 Ja men här faller du Matte, du påstår en hel del som inte är sant! Till exempel att man inte kan vara på balkongen nattetid. Jag är säkert på att det är fel!

9 Ja, bortsett från att det är min lägenhet nu och du ändå tror att det din...

10 Ja, jag säger bara en sak - Rufus...


Mjau, Matte, du har helt klart förbättringspotential...!

Av Mimmi - 22 juli 2015 07:45


Härom natten påstod Matte att det faktiskt fanns budord och att ett av dem ljöd "stör inte din matte med onödigt prat och tjat om natten".

Så nu har jag lagt morrhåren i veck och krävt att få se dessa budord.

Och det visade sig att Matte inte hade rätt!

Men det är ju lite konstigt med dessa budord. Här får ni min uppfattning av dem: 


1 Nä, jag vet, jag kommer aldrig ha en annan matte brevid dig, jag lovar.

2 Nä, jag ska inte missbruka ditt namn - men det står inget om att missbruka jamandet!

3 Vilodagen är det ingen chans att jag missar!

4 Mjau, jag tror snarare att jag ska överge min biologiska mors vishet för att bli en tam katt. Inget överdrivet hedrande här inte. Men jag hedrar ju min Matte - speciellt när hon har godis...

5 Nä ok, inga vänner kanske. Men en hel del insekter på balkongen och en och annan fjäderkotlett måste väl vara ok?

6 Ja, jag kommer helt säkert vara Matte trogen.

7 Nä men det gör jag ju inte. Jag bara ber med ögonen. Dessutom får jag ändå inte upp kylen.

8 Hm... Jag vet inte. Jag kommer alltid låtsas vara oskyldig om allt, även när jag inte är det. Sorry.

9 Nä, jag begär inte Mattes lägenhet - det är ju min nu! Däremot begär jag Mattes säng.

10 För det mesta bryr jag mig inte om Mattes saker, men ibland är det ju kul att retas lite. Men det måste man väl få? Dra ner lite grejer som jag vet inte är leksaker. Men aldrig något som kan gå sönder. 

Sammanfattat är jag en ganska lydig katt.

Hur har ni det med de tio budorden?

 

Försöker ansträngd att räkna till tio med hjälp av tassar och klor...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards