livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 29 juni 2024

Av Mimmi - Lördag 29 juni 20:40


Mjau, vi är fruktansvärt trötta på turisterna.
Redan nu.
Det är ju inte ens juli.
De väsnas precis hela tiden.
Dag som natt.
Ute och inne.
Både vuxna och barn.
Jag får ont i öronen och Matte får ont i huvudet.
Och så blir hon trött och grinig när hon jämnt blir störd när hon sover.
Hon har sagt till några gånger utan särskild bra resultat.
Så idag kokade hon över och mejlade till styrelsen.
Nu har det precis kommit ett allmänt mejl till alla om ordning och hänsyn.
Vi får se om det ger resultat.
Problemet är ju främst turisterna som hyr veckovis av bostadinnehavare.
Och de bryr sig inte.
Dessutom får ju dessa inte mejlet.
Idag flydde Matte några timmar ut på landet.
Med resultatet att myggen åt upp henne.
Nu har hon dock lärt sig hur hon behöver göra - äta allergitabletter.
Det är helt enkelt pest eller kolera, som Matte uttrycker det.
Jag hoppas verkligen att det blir bättre nu.
Jag vill inte behöva gömma mig titt som tätt på grund av läskiga ljud.
Mjau!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2024 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards