livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 19 januari 2022

Av Mimmi - 19 januari 2022 21:26


Mjau, både Matte och jag älskar sängen.
Där kan man ligga oavsett om man sover eller inte.
Själv vill jag mest bara ligger där tillsammans med Matte.
Vi har det så mysigt när vi ligger bredvid varandra och gosar.
Men även när Matte har svårt att sova är det mysigt, det tycker i alla fall jag.
För jag håller henne alltid sällskap oavsett vilken tid på dygnet det är.
Ofta smyger jag mig upp i sängen igen när Matte har somnat.
Jag vet att det är lite riskfyllt eftersom man lätt får sig en spark när Matte rör sig i sömnen eller vänder på sig.
Men den risken är jag oftast beredd att ta.
Nere vid fötterna är det säkraste läget.
Där finns det oftast lite plats eftersom Matte inte är så lång.
Men jag gillar även att ligga i knävecken eller intill magen.
Där kan det dock krävas snabba reaktioner för att sängen bara är 90 centimeter bred.
Det kan bli ont om saligheten så att säga...
Däremot är det inte ett dugg mysigt när Matte har för mycket värk.
Då hittar hon ingen ställning som passar längre än fem minuter och då påstår hon att jag är i vägen.
Men som tur är så är jag inte långsint.
På morgonen när Matte sätter på telefonen så brukar jag buffa på den och öppna och stänga appar med nosen.
Har ni testat det?
Det är det bästa med smarta telefoner, att de reagerar lika på människohänder som på kattnosar.
Sedan kan man busa i sängen också.
Rulla runt och attackera täcket och bita i det.
Gärna när sängen är bäddat med rena lakan för då måste de naturligtvis kattifieras ordentligt.
Men utan Matte är sängen tråkigt.
Då ligger jag hellre i min fluffkoja som står på byrån precis bredvid sängen.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards